درپی عملیات نظامیان کشور چندین ولسوالی و روستا در ولایت های فاریاب، میدان وردک و بلخ از حضور تروریستان پاکسازی شده است. وزارت امور داخله از تصفیه ولسوالی ‌های سیدآباد ولایت میدان وردک و چهارکنت ولایت بلخ از حضور گروه طالبان خبر داده است. عملیات مشترک نظامیان کشور به هدف تصفیه ولسوالی سیدآباد ولایت میدان […]

درپی عملیات نظامیان کشور چندین ولسوالی و روستا در ولایت های فاریاب، میدان وردک و بلخ از حضور تروریستان پاکسازی شده است.

وزارت امور داخله از تصفیه ولسوالی ‌های سیدآباد ولایت میدان وردک و چهارکنت ولایت بلخ از حضور گروه طالبان خبر داده است. عملیات مشترک نظامیان کشور به هدف تصفیه ولسوالی سیدآباد ولایت میدان وردک شش روز پیش آغاز شده بود. وزارت داخله می گوید هشت روستای ولسوالی سیدآباد که طالبان در آن جا حضور داشتند، تصفیه شده است. براساس خبرنامه وزارت داخله، ولسوالی چهارکنت ولایت بلخ نیز درپی عملیات مشترک نظامیان کشور از حضور گروه طالبان تصفیه شده است.

همچنان هژده روستای ولسوالی پشتونکوت ولایت فاریاب از حضور افراد وابسته به گروه طالبان پاکسازی شده است. ولسوالی پشتونکوت، مقر اصلی گروه طالبان در فاریاب بود. وزارت های امور داخله و دفاع ملی در بیانیه مشترکی گفته اند که عملیات گسترده نظامیان کشور به هدف پاکسازی ولسوالی پشتونکوت از حضور گروه طالبان به پایان رسیده و هژده روستا تصفیه شده است. براساس بیانیه، در این عملیات تلفات سنگین بر افراد گروه طالبان وارد شده است. با این حال، قول اردوی دوصد و نه شاهین اعلام کرده که در ساعت های اخیر عملیات در پشتونکوت فاریاب چندین شهروند خارجی گروه طالبان نیز کشته شده اند.

درهمین حال، مسوولان محلی ولایت میدان وردک تایید کرده اند که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی در ولسوالی دایمیرداد این ولایت، چهار تن به شمول “مسوول صحی طالبان” کشته شده اند. این عملیات شب گذشته در منطقه تنگی سیدان ولسوالی دایمیرداد انجام شده است. فضل‌الرحمن رحیمی، ولسوال دایمیرداد می گوید که این عملیات در ساحه تحت کنترول طالبان انجام شده است. به گفته وی، نیروهای امنیتی از طریق هوا رفته و به شفاخانه پایان شده اند. وی می گوید که درپی این عملیات به شمول مسوول صحی طالبان، مسوول لابراتوار شفاخانه، یک نگهبان و یک پایواز کشته شده اند.