نماینده نخست وزیر پاکستان در امور کشمیر می گوید که آمدن صلح در افغانستان بستگی به حل منازعه کشمیر دارد. وی می گوید اگر آمریکا می خواهد صلح در افغانستان تامین شود، باید بحران کشمیر را حل کند. پاکستان از دیر زمانیست که به بهانه های مختلف در امور داخلی کشور مداخله می کند. در […]

نماینده نخست وزیر پاکستان در امور کشمیر می گوید که آمدن صلح در افغانستان بستگی به حل منازعه کشمیر دارد. وی می گوید اگر آمریکا می خواهد صلح در افغانستان تامین شود، باید بحران کشمیر را حل کند.

پاکستان از دیر زمانیست که به بهانه های مختلف در امور داخلی کشور مداخله می کند. در بیش از یک دهه پسین این کشور از تروریزم به عنوان ابزار برای رسیدن به اهدافش در افغانستان استفاده کرده است. به تازگی نماینده نخست وزیر پاکستان در امور کشمیر گفته است که تأمین صلح در افغانستان بستگی به حل منازعه کشمیر میان هند و پاکستان دارد.

وی افزوده است: “اگر آمریکا می خواهد صلح در افغانستان تامین شود، باید اول بحران کشمیر راحل کند. اگر منازعه پاکستان و هند در کشمیر حل نشود، ثبات در افغانستان و منطقه تامین نمی شود”.

پاکستان تاکنون در رابطه به آوردن صلح در افغانستان صادق نبوده است و همواره تروریستان را به دوشاخه  خوب و بد تقسیم کرده است که این کار واکنش های حکومت افغانستان را نیز در قبال داشته است محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور گفته است: “برای صلح و ثبات در منطقه نیاز است تا یک اجماع منطقوی شکل گیرد. کسانی که بین تروریستان خوب و بد تفاوت قایل می شوند سبب بد امن شدن منطقه و جهان گردیده اند”.

این نخستین باریست که پاکستان صلح و ثبات در افغانستان را به حل منازعه کشمیر بین پاکستان و هند پیوند می دهد.

این سخنان در حالی مطرح می شود که هردو رهبر پیشین طالبان در خاک پاکستان کشته شده اند و هم اکنون تروریستان در خاک پاکستان مراکز آموزشی دارند و برای دهشت پراگنی به افغانستان فرستاده می شوند.