وزارت خارجه پاکستان به اظهارات رییس جمهور در پیوند به بازداشت منظور پشتین، رهبر تحریک‌ تحفظ پشتون های پاکستان واکنش نشان داده و آن را “مداخله آشکار” در امور این کشور دانسته است. پلیس پاکستان منظور پشتین، رهبر تحفظ پشتون ‌های این کشور را روز دوشنبه بازداشت کرد. به دنبال آن، رییس‌ جمهور غنی در […]

وزارت خارجه پاکستان به اظهارات رییس جمهور در پیوند به بازداشت منظور پشتین، رهبر تحریک‌ تحفظ پشتون های پاکستان واکنش نشان داده و آن را “مداخله آشکار” در امور این کشور دانسته است.

پلیس پاکستان منظور پشتین، رهبر تحفظ پشتون ‌های این کشور را روز دوشنبه بازداشت کرد. به دنبال آن، رییس‌ جمهور غنی در صفحه تویتر خود از بازداشت او ابراز نگرانی کرده و خواستار رهایی فوری او شده است. آقای غنی همچنان گفته است که برخورد خشونت ‌آمیز در برابر اعتراض ‌های مردمی سبب بی ‌ثباتی منطقه می ‌شود. او در عین حال از دولت‌ ها در منطقه خواسته است که از حرکت ‌های مدنی و مسالمت ‌آمیز حمایت کنند.

وزارت خارجه‌ پاکستان به این اظهارات واکنش نشان داده و آن ‌را “مداخله‌ آشکار” در امور داخلی پاکستان دانسته است. وزارت خارجه پاکستان در اعلامیه گفته است که به باور اسلام ‌آباد، چنین اظهاراتی برای تقویت روابط همسایگی خوب بین افغانستان و پاکستان سودمند نیست.

در اعلامیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: پاکستان در آرزوی داشتن روابط نزدیک و صمیمانه با افغانستان براساس اصول عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر است و از افغانستان می ‌خواهد که برای رسیدن به هدف مشترک صلح و ثبات در افغانستان و منطقه با اسلام‌ آباد یکجا کار کند.”

مقام های پاکستان منظور پشتین را متهم کرده ‌اند که در جلسه ‌ای در هژدهم جنوری امسال قانون اساسی پاکستان را رد کرده و نسبت به دولت سخنان توهین آمیزی گفته است. وزارت خارجه پاکستان گفته است که اسلام آباد روابطش را با کابل براساس سیاست عدم مداخله ادامه می ‌دهد و مقام‌ های افغانستان را نیز تشویق کرده که برای پیشبرد اهداف مشترک دو کشور که صلح و ثبات در افغانستان و منطقه است، همکاری کنند.