وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که برای حفط روابط مثبت با افغانستان تمام تلاش خود را انجام داده‌است. ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور گفته که خواستار روابط دوستانه با افغانستان استند. زهرا بلوچ افزود که کانال ارتباط با افغانستان همیشه حفظ بوده‌است. پس از تصمیم پاکستان برای اخراج مهاجران بدون مدرک […]

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که برای حفط روابط مثبت با افغانستان تمام تلاش خود را انجام داده‌است. ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور گفته که خواستار روابط دوستانه با افغانستان استند. زهرا بلوچ افزود که کانال ارتباط با افغانستان همیشه حفظ بوده‌است.

پس از تصمیم پاکستان برای اخراج مهاجران بدون مدرک در این کشور، روابط کابل و اسلام‌آباد بار دیگر پر تنش شد. با این حال، وزارت خارجه پاکستان می‌گوید که این کشور تمام تلاش خود را برای حفظ روابط مثبت با افغانستان انجام داده‌است. ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت خارجه ی پاکستان روز (جمعه، ۱۹ عقرب) در یک نشست خبری گفته‌است که پاکستان علی‌رغم تردید در روابط دوجانبه، کانال ارتباط با افغانستان را حفظ کرده‌است: سیاست خارجی پاکستان ثابت بوده‌است و ما می‌خواهیم با همسایهی خود افغانستان روابط دوستانه داشته باشیم. پاکستان تمام تلاش خود را برای حفظ روابط مثبت با افغانستان انجام داده‌است و در این زمینه، ما در تمام موضوعات مورد نگرانی با افغانستان در ارتباط هستیم″.

با این حال، سخنگوی وزارت خارجه ی پاکستان گفته‌است که سیاست خارجی این کشور بازتاب نگرانی‌های امنیتی‌اش است: “ما این نگرانی‌ها را به‌وضوح به مقام‌های افغانستان ابراز کرده و از آنان خواسته‌ایم تا اقدامات فوری و مؤثر علیه گروه‌های تروریستی انجام دهند”.

گفته شده که پاکستان و حکومت کنونی افغانستان بر سر تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) با یک‌دیگر اختلاف دارند. بارها سیاسیون پاکستانی از ناامنی ناشی از خاک افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

هفته گذشته، انوارالحق کاکر، نخست‌وزیر مؤقت پاکستان در نشستی سخنرانی کرد و گفت که از زمان بازگشت حکومت سرپرست در افغانستان، حملات تروریستی در پاکستان ۶۰ درصد افزایش داشته‌است. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست در واکنش به سخنان کاکر گفت که حکومت سرپرست افغانستان، مسئولیت تأمین امنیت پاکستان را به عهده ندارد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv