مقام‌های پاکستانی می‌‌گویند که آن‌عده شهروندان افغانستان را که پس تسلط امارت اسلامی بر افغانستان به پاکستان آمده‌اند به‌عنوان پناهنده نمی‌‌پذیرند. این مقام‌ها می ‌گویند که تعداد این پناهجویان افغانستان به بیش از صد هزار می‌رسد که بیش‌ترشان اهالی شهرها و افراد تحصیل کرده و مسلکی اند. به گفته مقام‌های پاکستانی این افراد می‌خواهند به […]

مقام‌های پاکستانی می‌‌گویند که آن‌عده شهروندان افغانستان را که پس تسلط امارت اسلامی بر افغانستان به پاکستان آمده‌اند به‌عنوان پناهنده نمی‌‌پذیرند.

این مقام‌ها می ‌گویند که تعداد این پناهجویان افغانستان به بیش از صد هزار می‌رسد که بیش‌ترشان اهالی شهرها و افراد تحصیل کرده و مسلکی اند. به گفته مقام‌های پاکستانی این افراد می‌خواهند به امریکا یا سایر کشورهای غربی پناهنده شوند، اما به‌دلیل تأخیر در رسیدگی به مدارک‌شان توسط سفارت‌‌های خارجی، در اسلام‌‌آباد در هوتل‌‌ها و مهمان ‌خانه‌ها گیر مانده‌اند. پاکستان که در حال حاضر میزبان حداقل سه میلیون پاهجوی قانونی و غیرقانونی است، سال گذشته اعلام کرد که پناهجویان جدید از افغانستان را نمی‌پذیرد و کنترول مرزی را برای جلوگیری از ورود غیرقانونی افغانستانی‌ها پس از تسلط امارت اسلامی تشدید کرد.