شماری از پایتخت نشینان اقدام ریاست جمهوری مبنی بر نصب استیکر در کاپی شناسنامه ها را تلاش برای تقلب در انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی می دانند. پایتخت نشینان می گویند که، ریاست جمهوری با این کار مجوز رسمی تقلب را صادر کرده است. آنان همچنان این اقدام را مداخله در کار کمیسیون مستقل […]

شماری از پایتخت نشینان اقدام ریاست جمهوری مبنی بر نصب استیکر در کاپی شناسنامه ها را تلاش برای تقلب در انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی می دانند. پایتخت نشینان می گویند که، ریاست جمهوری با این کار مجوز رسمی تقلب را صادر کرده است. آنان همچنان این اقدام را مداخله در کار کمیسیون مستقل انتخابات می دانند و از ریاست جمهوری می خواهند که در کار مستقل انتخابات مداخله نکند. این در حالیست که، ریاست جمهوری اعلام کرده که بنا به نگرانی‌های امنیتی شهروندان از نصب استیکرهای انتخاباتی در شناسنامه های اصلی، پس از این استیکرها در کاپی شناسنامه ها نصب شود.

ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده است که بنا به نگرانی ‌های امنیتی شهروندان از نصب استیکرهای انتخاباتی در شناسنامه های اصلی، تصمیم بر آن شده است که پس از این استیکرها در کاپی شناسنامه ها نصب شود. براساس تصمیم کمیسیون انتخابات قرار است که انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی با شناسامه های فعلی کاغذی برگزار شود. شهروندانی که خواهان اشتراک در انتخابات آینده اند باید ابتدا در روند ثبت نام رای دهندگان اشتراک کنند و هنگام ثبت نام استیکرهای مخصوص انتخاباتی روی  کاپی شناسنامه های آنان نصب شود. شماری از پایتخت نشینان اقدام ریاست جمهوری مبنی بر نصب استیکر در کاپی شناسنامه ها را تلاش برای تقلب در انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی می دانند.

نگرانی‌های وجود داشت که نصب استیکرهای انتخاباتی در شناسنامه ها برای شماری از شهروندان که در مناطق ناامن زندگی می‌کنند، تهدیدی محسوب شود. پایتخت نشینان همچنان این اقدام ارگ را مداخله در کار کمیسیون مستقل انتخابات می دانند و از ریاست جمهوری می خواهند که در کار مستقل انتخابات مداخله نکند.

این درحالیست که نزدیک به یکماه از آغاز روند ثبت نام رای دهندگان در مراکز ولایت ها می‌گذرد. این روند با استقبال شهروندان کشور رو به رو نشده است و یکی از علت آن نصب استیکر روی شناسنامه های شهروندان است.