شماری از فعالان سیاسی می گویند که خط مرزی دیورند یک مرز بین المللی میان افغانستان و پاکستان است. آنان از حکومت و جامعه جهانی می خواهند که بر معضله دیورند نقطه پایان بگذارند. هراز گاهی معضله خط دیورند در رسانه ها بالا می گیرد. شماری از جریان های سیاسی باور دارند که جنجالی بودن […]

شماری از فعالان سیاسی می گویند که خط مرزی دیورند یک مرز بین المللی میان افغانستان و پاکستان است. آنان از حکومت و جامعه جهانی می خواهند که بر معضله دیورند نقطه پایان بگذارند.

هراز گاهی معضله خط دیورند در رسانه ها بالا می گیرد. شماری از جریان های سیاسی باور دارند که جنجالی بودن خط دیورند میان افغانستان و پاکستان بخش از مشکلات دو کشور را شکل می دهد. در این روز ها پاکستانی ها در امتداد خط دیورند حصار کشی دارند. داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی به رسمیت شناختن خط دیورند به عنوان مرز مشترک میان دو کشور را رد کرده است. در همین حال، شماری از فعالان سیاسی می گویند که خط دیورند مرز بین المللی میان افغانستان و پاکستان است. لطیف پدرام رهبر حزب کنگره ملی و عضو مجلس نمایندگان می گوید که حکومت و جامعه جهانی باید بر معضله دیورند نقطه پایان بگذارد و بیش از این میان افغانستان و پاکستان جنجال ایجاد نکنند.

درهمین حال، مجلس نمایندگان به حصار کشی پاکستان در امتداد خط دیورند واکنش نشان داده است. نذیر احمدزی معاون دوم مجلس می گوید که خط دیورند مرز مشترک میان افغانستان و پاکستان نیست. آقای احمدزی می افزاید که هیچ کس حق ندارد در مورد خط دیورند ابراز نظر کند.

درحالی شماری از فعالان سیاسی به حل معضله دیورند تاکید می کنند که گفته می شود حکومت همواره از خط دیورند به عنوان ابزار استفاده کرده است.