دستگاه سیاست خارجی کشور در سال گذشته خورشیدی دستاوردهای زیادی داشته است. رییس جمهور در روز تحلیف ریاست جمهوری گفته بود که سیاست خارجی برای افغانستان اهمیت حیاتی دارد. همزمان با این حکومت پنج حلقه را در روابطه خارجی خود مشخص کرد. حفظ و گسترش روابطه با کشورهای همسایه در حلقه نخست سیاست خارجی حکومت […]

دستگاه سیاست خارجی کشور در سال گذشته خورشیدی دستاوردهای زیادی داشته است.

رییس جمهور در روز تحلیف ریاست جمهوری گفته بود که سیاست خارجی برای افغانستان اهمیت حیاتی دارد. همزمان با این حکومت پنج حلقه را در روابطه خارجی خود مشخص کرد.

حفظ و گسترش روابطه با کشورهای همسایه در حلقه نخست سیاست خارجی حکومت وحدت ملی جا داشته است. در حلقه دوم حفظ و گسترش روابط با کشورهای اسلامی مطرح بوده است. روابط با کشورهای نظیر امریکا در حلقه سوم سیاست خارجی کشور مشخص شده است، روابط با کشورهای آسیایی نیز در حلقه چهارم سیاست خارجی و روابط با سازمان های بین المللی بخش آخر سیاست خارجی کشور را شکل داده است.

سید ظفر هاشمی معاون سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که حکومت وحدت ملی در عرصه سیاست خارجی در سال گذشته دستاورد های خوبی داشته است. تمدید شدن تعهدات کشورهای کمک کننده به افغانستان، تلاش ها دیپلوماتیک برای کاهش مشکلات پناهجویان و آغاز به کار پروژه تاپی از دستاوردهای عمده حکومت وحدت ملی در بخش سیاست خارجی در یک سال گذشته بوده است.

درهمین حال ذلگی سجاد آگاه سیاسی، دستاوردهای سیاست خارجی حکومت وحدت ملی را در راستای پیش برد پنج حلقه سیاست خارجی با اهمیت توصیف می کنند و می گویند که حکومت باید در سال روان نیز دنبال تأمین منافع خود در سطح بزرگ تر باشد.