مسوولان محلی ولایت سرپل تایید کرده اند که پسر طاهر یولداش، رهبر پیشین حزب تحریک اسلامی ازبیکستان در ولسوالی صیاد این ولایت برای گردآوری نیرو به تروریستان داعش، فعالیت‌ هایش را آغاز کرده است. ذبیح‌ الله امانی سخنگوی والی سرپل گفته است که تحریک اسلامی ازبیکستان به رهبری پسر طاهر یولداش، در بخش‌ هایی از […]

مسوولان محلی ولایت سرپل تایید کرده اند که پسر طاهر یولداش، رهبر پیشین حزب تحریک اسلامی ازبیکستان در ولسوالی صیاد این ولایت برای گردآوری نیرو به تروریستان داعش، فعالیت‌ هایش را آغاز کرده است.

ذبیح‌ الله امانی سخنگوی والی سرپل گفته است که تحریک اسلامی ازبیکستان به رهبری پسر طاهر یولداش، در بخش‌ هایی از این ولایت برای منسجم ‌سازی افراد و فعالیت های ضد دولتی فعالیت می کند. طاهر یولداش رهبر تحریک اسلامی ازبیکستان یکی از گروه‌ های تروریستی بود که در سال ۲۰۰۹ میلادی کشته شد.

تا اکنون نام پسر طاهر یولداش از سوی مسوولان امنیتی سرپل افشا نشده است، اما به گفته مسوولان امنیتی این ولایت، گروه‌ های تروریستی هم اکنون در روستای یکه ‌توت که در ساحه مرزی جوزجان – سرپل قرار دارد، جریان دارد.

با این حال، یک مقام امنیتی که نخواست نامش فاش شود، می‌ گوید که پسر طاهر یولداش برای سربازگیری به گروه تروریستی داعش برای دومین بار فعالیت‌ هایش را در ولسوالی صیاد سرپل آغاز کرده است.

مسوولان محلی ولایت سرپل، تاکید دارند، افرادی که پیشتر با گروه طالبان بودند، اکنون با تغییر رنگ بیرق ‌های شان، خود را وابسته به گروه ترویستی داعش می‌ خوانند.

هنوز نهادهای امنیتی در کابل، حضور گروه داعش و پسر طاهر یولداش را در سرپل تأیید نکرده اند. به گفته ذبیح ‌الله امانی سخنگوی والی سرپل، هم اکنون بیشتر از چهار هزار هراس ‌افگن از گروه‌ های مختلف در این ولایت فعالیت ‌های ضد دولتی دارند.

پیش از این ظاهر وحدت والی سرپل هشدار داده بود، در صورتی که به زودترین فرصت عملیات نظامی در این ولسوالی‌‌ ها راه‌اندازی نشود، امنیت ولایت سرپل با تهدیدهای جدی مواجه خواهد شد.