کمیسیونی که برای بررسی رویداد جلریز گماشته شده بود، نتایج بررسی های خود را اعلام کرد.حدود دوماه پیش شب هنگام طالبان مسلح بر پاسگاه های پلیس محلی در ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک حمله کردند. در این رویداد که پلیس محلی بدون رسیدن نیروی کمکی جنگید، ۲۴ سرباز به شهادت رسیدند، هشت سرباز زخم برداشتند […]

کمیسیونی که برای بررسی رویداد جلریز گماشته شده بود، نتایج بررسی های خود را اعلام کرد.حدود دوماه پیش شب هنگام طالبان مسلح بر پاسگاه های پلیس محلی در ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک حمله کردند. در این رویداد که پلیس محلی بدون رسیدن نیروی کمکی جنگید، ۲۴ سرباز به شهادت رسیدند، هشت سرباز زخم برداشتند و دو سرباز هنوز ناپدید هستند.

یوسف پشتون رییس کمیسیون بررسی رویداد ولسوالی جلریز می گوید که ریاست عمومی امنیت ملی سربازان مستقر در این پاسگاه ها را از راه اندازی حمله طالبان اطلاع داده بود، اما سربازان پلیس محلی آمادگی کافی برای دفع حمله نگرفته بودند.

آقای پشتون می افزاید که نیروی کمکی برای نجات سربازان پلیس محلی در ولسوالی جلریز به موقع نرسیده است و مسوولان دراین زمینه سهل انگاری کرده اند.

پس از وقوع این رویداد در جلریز، مقام های بلند پایه از جمله رییس جمهوری و رییس اجرایی بر بررسی این رویداد تأکید کردند. رییس جمهورغنی این رویداد را جنایت جنگی خواند و رییس اجرایی نیز گفت که رویداد جلریز پرسش ‌های زیادی را در ذهن شهروندان کشور ایجاد کرده است.آقای عبدالله تأکید کرد افرادی که در این رویداد دست ‌داشته اند، شناسایی و مجازات خواهند شد.