فرماندهی پلیس بادغیس می‌ گوید که در یک ماه گذشته خطر سقوط سه ولسوالی در این ولایت مهار شده است. به گفته فرمانده پلیس بادغیس ولسوالی‌های بالامرغاب، قادس و جَوَند با تهدید بلند سقوط به دست تروریستان رو به رو بود، اما در نتیجه تلاش نظامیان کشور، خطر سقوط این ولسوالی ها مهار شده است. […]

فرماندهی پلیس بادغیس می‌ گوید که در یک ماه گذشته خطر سقوط سه ولسوالی در این ولایت مهار شده است. به گفته فرمانده پلیس بادغیس ولسوالی‌های بالامرغاب، قادس و جَوَند با تهدید بلند سقوط به دست تروریستان رو به رو بود، اما در نتیجه تلاش نظامیان کشور، خطر سقوط این ولسوالی ها مهار شده است.

ولایت بادغیس در حوزه غرب کشور از ولایت های نسبتا ناآرام است. در برخی از مناطق این ولایت طالبان نفوذ دارند و گفته می شود بخشی از هزینه های تروریستی خود را از طریق چیدن پسته زار ها به دست می آورند.

جنرال عبدالرووف تاج، فرمانده پلیس بادغیس در گفتگو با رسانه ها گفته است که گزارش ‌های به فرماندهی پلیس رسیده بود که طالبان قصد دارند در ابتدا به پاسگاه‌ های حیاتی در ولسوالی ‌های بالامرغاب، قادس و جوند حمله کنند. به گفته آقای تاج، نظامیان مستقر در این ولایت پس از تحلیل دقیق گزارش های استخباراتی دست به کار شدند و خطر سقوط چندین ولسوالی را مهار کرده اند. فرمانده پلیس بادغیس می گوید شمار طالبانی که قرار بود این ولسوالی‌ ها را تصرف کنند به بیش از پنج صد تن می ‌رسیدند و قصد انجام حملاتی را بر پاسگاه‌ های نزدیک به ساختمان‌ ولسوالی‌ ها داشتند. وی از پاسگاه‌ های خیرخانه در قادس و موریچاق در بالامرغاب نام می ‌برد. به باور فرمانده پلیس ولایت بادغیس نقش مردم در سرکوب طالبان در ولسوالی های قادس، بالامرغاب و جوند، کلیدی بوده است.