وزارت دفاع امریکا می‌ گوید که در پنج ماه نخست سال دو هزار و نزده میلادی در نتیجه خشونت ها در افغانستان، نه صد و پنجاه غیرنظامی جان باخته اند و دو هزار و دو صد و سیزده غیرنظامی دیگر زخم برداشته اند. پنتاگون این ارقام را در گزارشی تحت عنوان” تقویت امنیت و ثبات […]

وزارت دفاع امریکا می‌ گوید که در پنج ماه نخست سال دو هزار و نزده میلادی در نتیجه خشونت ها در افغانستان، نه صد و پنجاه غیرنظامی جان باخته اند و دو هزار و دو صد و سیزده غیرنظامی دیگر زخم برداشته اند. پنتاگون این ارقام را در گزارشی تحت عنوان” تقویت امنیت و ثبات در افغانستان” به مجلس سنای امریکا ارایه کرده است.

براساس این گزارش، در پنج ماه اخیر شصت غیرنظامی توسط نیروهای خارجی، شصت و هشت غیرنظامی توسط نیروهای امنیتی کشور و هفت صد و هفتاد و هشت غیرنظامی دیگر توسط طالبان کشته شده اند. طرف های نامعلوم درگیر در جنگ افغانستان مسوول چهل و چهار کشته و نود و هفت زخمی عنوان شده اند.

وزارت دفاع امریکا همچنان درباره تلفات نظامیان کشور نیز گزارش داده است. براساس گزارش، در چهار ماه نخست سال روان میلادی، ماموریت حمایت قاطع از کشته شدن چهار صد و یک تن از نظامیان کشور خبر داده است. همچنان در این مدت بیش از یک هزار نظامی دیگر زخم برداشته اند.

در همین حال، گروه مصوونیت و داد خواهی افراد ملکی در افغانستان گزارش داده است که تنها در ماه جاری میلادی یکصد و نود غیر نظامی در کشور جان باخته اند و در حدود سه صد تن دیگر زخم برداشته اند.

مقام ‌ها می ‌گویند که در جریان ماه جاری، حملات مرگبار طالبان در کابل و غزنی باعث کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان شده است.