مسوولان امنیتی ولایت زابل گفته اند که تاکنون بیش از پنجاه فرد وابسته به گروه تروریستی داعش، در جریان درگیری این گروه و طالبان مسلح در ولایت زابل کشته شدند و ده ها تن دیگر زخم برداشته اند. غلام جیلانى فراهى آمر امنیت فرماندهی پلیس زابل به رسانه ها گفته است که این درگیری، دو […]

مسوولان امنیتی ولایت زابل گفته اند که تاکنون بیش از پنجاه فرد وابسته به گروه تروریستی داعش، در جریان درگیری این گروه و طالبان مسلح در ولایت زابل کشته شدند و ده ها تن دیگر زخم برداشته اند. غلام جیلانى فراهى آمر امنیت فرماندهی پلیس زابل به رسانه ها گفته است که این درگیری، دو روز قبل میان طالبان مسلح به رهبرى ملا اختر منصور و گروه جداشده طالبان به رهبرى ملا منصور دادالله که حمایت تروریستان داعش را نیز با خود دارد، در ولسوالى ارغنداب ولایت زابل آغاز شده است.

به گفته آقای فراهی، این درگیری در حال حاضر به ولسوالى هاى خاک افغان و دایچوپان نیز گسترش یافته است.

در همین حال، حاجى مهمند نصرتیار ولسوال ارغنداب، ضمن تایید درگیری گروه های تروریستی دراین ولسوالی گفته است که تاکنون ده ها تن از هردو جانب کشته و زخمی شده اند. به گفته وی، در این درگیرها هشت تن از باشندگان غزنى نیز کشته شده اند، که چندى قبل از سوى افراد وابسته به گروه داعش اختطاف شده بودند.