پنج تن از افراد یک گروه آدم ربا امروز در زندن پلچرخی کابل اعدام شدند. معاون سخنگوی وزارت امور داخله می گوید که افراد اعدام شده در رویدادهای گوناگون به ویژه آدم ربایی در ولایت هرات دست داشته اند. مسوولان ریاست محابس می گویند که یک عضو پیشین شورای ولایتی هرات همراه با چهار نفر […]

پنج تن از افراد یک گروه آدم ربا امروز در زندن پلچرخی کابل اعدام شدند. معاون سخنگوی وزارت امور داخله می گوید که افراد اعدام شده در رویدادهای گوناگون به ویژه آدم ربایی در ولایت هرات دست داشته اند.

مسوولان ریاست محابس می گویند که یک عضو پیشین شورای ولایتی هرات همراه با چهار نفر دیگر اعدام شدند. این افراد که در ماه اسد سال گذشته بازداشت شده بودند، در ماه میزان سال گذشته در دادگاه جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی در هرات محکوم به اعدام شدند. گفته شده که این آدم ‌ربایان با وجود این که دو میلیون افغانی حدود سی هزار دالر از خانواده معاون یک شرکت ساختمان گرفته بودند اما او را به قتل رساندند. حاجی عسکر عضو پیشین شورای ولایتی هرات، زلمی، عبدالظاهر، فایق و حاجی عبدالله از جمله افراد اعدام شده استند.

نجیب دانش معاون سخنگوی وزارت داخله می گوید که این مجرمین اعضای یک باند اختطافچی سازمان یافته در ولایت هرات بودند که در جرایم گوناگون به ویژه در قضیه اختطاف و بعدا قتل محمد شاه ایماق معاون یک شرکت ساختمانی و سرک سازی دست داشتند

با این حال، عبادالله کریمی، مسوول رسانه ای ریاست محابس و توقیف ‌گاه ‌ها می گوید که این افراد، در سه مرحله دادگاه مجرم شناخته شده و حکم اعدام آنها از سوی رییس جمهوری توشیح شده بود.

آدم ‌ربایی در چند سال اخیر در هرات موجب نگرانی بسیاری شده و در موارد بسیاری اعتراضات گسترده صاحبان صنایع و سرمایه گذاران را در این شهر در پی داشته است.