در پی سرازیر شدن سیلاب ها در ولسوالی های شکی، نسی و مایمی ولایت بدخشان پنج تن از باشندگان این ولسوالی ها جان باختند و بیش از بیست تن دیگر ناپدید شده اند. در دو روز گذشته ولسوالی های درواز بدخشان گواه سرازیر شدن سیلاب هایی بوده است. این سیلاب ها در ولسوالی های شکی، […]

در پی سرازیر شدن سیلاب ها در ولسوالی های شکی، نسی و مایمی ولایت بدخشان پنج تن از باشندگان این ولسوالی ها جان باختند و بیش از بیست تن دیگر ناپدید شده اند.

در دو روز گذشته ولسوالی های درواز بدخشان گواه سرازیر شدن سیلاب هایی بوده است. این سیلاب ها در ولسوالی های شکی، نسی و مایمی سرازیر شده است. شکی از جمله ولسوالی هایی است که بیشترین قربانی را دراین سیلاب ها متحمل شده است. در این ولسوالی دو روستا به گونه کامل تخریب شده است.

اما در ولسوالی نسی هم سیلاب ها مردم را به سوگ نشانده است. در این ولسوالی بر اثر سیلاب ها دو تن جان باخته، هشت تن ناپدید شده و چهار تن دیگر زخمی شده اند.

از ولسوالی مایمی هم زندگی مردم به گونه بد گزارش شده است. به گفته مسولان این ولسوالی در اثر سیلاب ها تعداد زیادی از منازل مسکونی تخریب شده و مواشی مردم از بین رفته است.

مسوولان محلی می گویند که احتمال افزایش شمار قربانیان در ولسوالی های آسیب دیده وجود دارد. آنان از حکومت می خواهند که به آسیب دیدگان این سیلاب ها هر چه عاجل رسیدگی کند.

با این همه باشندگان محل از عدم رسیدگی حکومت به آسیب دیدگان به شدت انتقاد می کنند. ولسوالی های شکی، نسی و مایمی بدخشان از نقاط دور دست ولایت بدخشان است. این ولسوالی ها تاکنون برای عبور از یک ولسوالی به ولسوالی دیگر راه موتر رو ندارد. گزارش ها می رساند که تاکنون هیچ گونه رسیدگی به آسیب دیدگان نشده است.