مسوولان محلی ولایت کندهار می گویند که به هدف بازگشایی شاهراه کندهار- هرات، عملیاتی راه اندازی شده است. فرماندهی پولیس کندهار می گوید که گروه طالبان در مسیر این شاهراه در ولسوالی میوند و ژیری این ولایت ماین گذاری کرده است. در یک دهه گذشته این نخستین ‌بار است که شاهراه کندهار– هرات در ساحات […]

مسوولان محلی ولایت کندهار می گویند که به هدف بازگشایی شاهراه کندهار- هرات، عملیاتی راه اندازی شده است. فرماندهی پولیس کندهار می گوید که گروه طالبان در مسیر این شاهراه در ولسوالی میوند و ژیری این ولایت ماین گذاری کرده است.

در یک دهه گذشته این نخستین ‌بار است که شاهراه کندهار– هرات در ساحات ولسوالی ‌های ژیری و میوند توسط طالبان به روی ترافیک بسته شده است. پیش از این شاهراه کندهار– لشکرگاه که در ولسوالی میوند از شاهراه کندهار– هرات جدا می ‌شود نیز به دلیل حضور گسترده افراد وابسته به گروه طالبان برای سه ماه به روی ترافیک بسته بود.

مسوولان محلی ولایت کندهار می ‌گویند که نظامیان کشور به هدف بازگشایی و تصفیه شاهراه کندهار– هرات عملیاتی را آغاز کرده اند.

طالبان این مسیر را از پنجشنبه گذشته در مربوطات ولسوالی‌های ژیری و میوند این ولایت به ترافیک بسته اند و مردم از مسیرهای فرعی به هرات رفت و آمد دارند.

جمال بارکزی، سخنگوی پولیس کندهار می گوید که عملیات مشترک نیروهای امنیتی و دفاعی برای بازگشایی این شاهراه روز یکشنبه آغاز شده و بیش از بیست فرد وابسته به گروه طالبان کشته شده اند. به گفته او عملیات هوایی و زمینی ادامه دارد؛ اما هنوز شاهراه به روی رفت و آمد مسافران بسته است. سخنگوی پولیس کندهار تأکید کرده که تصفیه کامل این مسیر زمان گیر خواهد بود.

براساس معلومات پولیس کندهار، برعلاوه درگیری ‌های رو در رو، در این شاهراه طالبان ماین ‌گذاری نیز کرده اند که سبب کندی عملیات می ‌شود.

با این حال، وزارت دفاع ملی از تداوم عملیات های تصفیه ای در سه ولسوالی ولایت کندهار خبر داده است. این وزارت گفته است که در عملیات های اخیر سی و چهار فرد وابسته به گروه طالبان در ولسوالی های ارغنداب، پنجوایی و ژیری ولایت کندهار کشته شدند. به گفته وزارت دفاع ملی، در جریان این عملیات ها هفت فرد دیگر این گروه زخم برداشته اند و مقداری جنگ افزار آنان تخریب شده است.