تیم ملی کریکت افغانستان در جام جهانی کریکت ٢٠٢٣ میلادی، سریلانکا را شکست داد و با کسب سومین پیروزی، شش امتیازی شد. حالا افغانستان مدعی صعود به نیمه‌نهایی جام جهانی کریکت است. ملی‌پوشان افغانستان دیشب با درخشش فاروقی، شهیدی، عمرزی و رحمت شاه، سریلانکا را با تفاوت ٧ ویکت شکست دادند. قرعه را افغانستان برد […]

تیم ملی کریکت افغانستان در جام جهانی کریکت ٢٠٢٣ میلادی، سریلانکا را شکست داد و با کسب سومین پیروزی، شش امتیازی شد. حالا افغانستان مدعی صعود به نیمه‌نهایی جام جهانی کریکت است. ملی‌پوشان افغانستان دیشب با درخشش فاروقی، شهیدی، عمرزی و رحمت شاه، سریلانکا را با تفاوت ٧ ویکت شکست دادند. قرعه را افغانستان برد و ابتدا توپ‌اندازی را انتخاب کرد. سریلانکا در حالی که ٢۴١ دوش انجام داده بود در ۴٩.٣ آور، تمام بازیکنانش را از دست داد و افغانستان باید به هدف ٢۴٢ دوش می‌رسید.

هیچ کدام از بازیکنان سریلانکا به ۵٠ دوش نرسیدند؛ چون توپ‌اندازان افغانستان بسیار خوب بازی کردند. بهترین بازیکن افغانستان فضل‌الحق فاروقی بود که توانست چهار بازیکن سریلانکا را از جریان بازی خارج کند. او در نهایت به عنوان بهترین بازیکن این میدان نیز انتخاب شد و جایزه ویژه‌اش را دریافت کرد.

در وقت دوم و در نوبت توپ‌زنی افغانستان، با وجودی که دو بازیکن شروع‌کننده‌ی افغانستان یعنی رحمان‌الله گربز و ابراهیم زدران، نتوانستند دوام‌دار در زمین باشند؛ چون گربز در ۴ توپ اول از بازی خارج شد؛ اما ابراهیم زدران در بازی ماند و ٣٩ دوش انجام داد.

اوج بازی تیم افغانستان در هماهنگی بین حشمت‌الله شهیدی (کاپیتان) و عظمت‌الله عمرزی بود. این دو بازیکن تا آخر در بازی ماندند. شهیدی ۵٨ و عمرزی ٧٣ دوش انجام داد. رحمت شاه دیگر بازیکن درخشان افغانستان در این دیدار بود که توانست ۶٢ دوش انجام دهد. در واقع او بود که افغانستان را در این مسابقه نگه داشت و مسیر را برای پیروزی هموار کرد. افغانستان در ۴۵.٢ آور، با از دست دادن تنها ۳ ویکت، توانست ٢۴٢ دوش انجام داده و سریلانکا را با تفاوت ٧ ویکت شکست دهد.

افغانستان با کسب سومین پیروزی‌اش در جام جهانی، شش امتیازی شد و در رده پنجم جدول رده‌بندی جام قرار گرفت. تیم ملی کریکت افغانستان حالا جزو مدعیان صعود به نیمه‌نهایی این مسابقات است و با این روند، می‌تواند به جمع چهار تیم پایانی راه یابد.

افغانستان از شش بازی، سه باخت و سه برد دارد و تنها تیم شش امتیازی رقابت‌ها است. تیم افغانستان بالاتر از تیم‌های سریلانکا، پاکستان، هالند، بنگلادیش و انگلستان قرار دارد. راشد خان آرمان، توپ‌انداز نامدار افغانستان امروز صدمین بازی ۵٠ آوره‌اش را برای افغانستان انجام داد.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv