ریاست جمهوری به زودی فرمان جدید تقنینی را برای اصلاح نظام انتخاباتی کشور صادر می کند. سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که پیش‌نویس قانون انتخابات آماده شده و به زودی برای تصویب به کابینه فرستاده می شود. اصلاح نظام انتخاباتی کشور یکی از مواد اصلی متن توافقنامه سیاسی حکومت وحدت ملی است. اما با گذشت […]

ریاست جمهوری به زودی فرمان جدید تقنینی را برای اصلاح نظام انتخاباتی کشور صادر می کند. سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که پیش‌نویس قانون انتخابات آماده شده و به زودی برای تصویب به کابینه فرستاده می شود.

اصلاح نظام انتخاباتی کشور یکی از مواد اصلی متن توافقنامه سیاسی حکومت وحدت ملی است. اما با گذشت دو سال از عمر حکومت هنوز هم نظام انتخاباتی اصلاح نشده است. هارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری می گوید پیش‌ نویس قانون انتخابات آماده شده و به تصویب کابینه فرستاده خواهد شد.

تا کنون رییس جمهور دو فرمان تقنینی را برای اصلاح نظام انتخاباتی کشور صادر کرده است؛ دو فرمانی که ازسویی مجلس نمایندگان رد شده است. در همین حال داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت در گردهمایی هوادارانش در کاخ سپیدار، رییس جمهور را به کم کاری برای تطبیق توافقنامه سیاسی متهم کرده و تاکید کرده است که خواهان عملی شدن بدون قید و شرط این توافقنامه است.

شمار از آگاهان سیاسی، توزیع شناسنامه های الکترونیک را برای تضمین شفافیت در روند انتخابات مهم می دانند و از حکومت می خواهند که توزیع این شناسنامه ها را بدون تاخیر آغاز کند.

ریاست جمهوری می گو ید که گروه کاری حکومت پس از دریافت نظریات کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی طی جلسات متعدد در دو هفته ای گذشته، متن پیش نویس قانون انتخابات را مورد بررسی تخنیکی و حقوقی قرار داده است.