از چهار فروند چرخبال که هندوستان به ارتش ملی کشور کمک کرده است، سه تن آن آماده پرواز شده اند. فرمانده نیروهای هوایی ارتش می گوید که این چرخبال ها هفته آینده برای حمله بر مواضع طالبان به هلمند فرستاده می شوند. نیروی هوایی در جنگ ضربه های کوبنده را بر مخالفان مسلح دولت وارد […]

از چهار فروند چرخبال که هندوستان به ارتش ملی کشور کمک کرده است، سه تن آن آماده پرواز شده اند. فرمانده نیروهای هوایی ارتش می گوید که این چرخبال ها هفته آینده برای حمله بر مواضع طالبان به هلمند فرستاده می شوند.

نیروی هوایی در جنگ ضربه های کوبنده را بر مخالفان مسلح دولت وارد می کنند. اما با گذشت ۱۴ سال هنوزهم نیروهای هوایی کشور به صورت اساسی مجهز نشده اند که بتوانند در میدان نبرد تروریستان را سرکوب کند. عبدالوهاب وردک فرمانده نیروهای هوایی ارتش ملی می گوید که افغانستان برای مبارزه با تروریزم نیاز به همکاری جهانی دارد.

یک هفته بیش چهار فروند چرخبال را هند به نظامیان کشور کمک کرد. از این میان سه چرخبال آن آماده استفاده شده است و قرار است یک چرخ بال دیگر نیز از هند به افغانستان انتقال شود. فرمانده نیروهای هوایی ارتش ملی می گوید که این چرخبال ها هفته آینده برای حمله بر مواضع طالبان به هلمند فرستاده می شوند.

چرخبال های می۲۴ که هند به نیروهای امنیتی کشور کمک کرده است در هدف گیری دقیق خوب تعریف می شود. اتشه نظامی هند در کابل می گوید که کشورش به کمک های خود در بخش نظامی با افغانستان ادامه می دهد .

هند سومین کشوری است که بزرگترین کمک اقتصادی را در یک دهه گذشته با افغانستان کرده است. هم اکنون ۶۰ تن از خلبانان افغانستان در بخش هوایی در کشور هند مصروف آموزش اند.