در نتیجه انفجار موتر پر از مواد انفجاری در حوزه ششم امنیتی شهر کابل، چهارده تن به شهادت رسیدند و یکصد و چهل و پنج تن دیگر زخم برداشته اند. این انفجار حوالی صبح روز چهارشنبه در مربوطات حوزه ششم امنیتی شهر کابل به وقوع پیوسته است. خوشحال سادات، معاون ارشد امنیتی وزارت داخله در […]

در نتیجه انفجار موتر پر از مواد انفجاری در حوزه ششم امنیتی شهر کابل، چهارده تن به شهادت رسیدند و یکصد و چهل و پنج تن دیگر زخم برداشته اند. این انفجار حوالی صبح روز چهارشنبه در مربوطات حوزه ششم امنیتی شهر کابل به وقوع پیوسته است.

خوشحال سادات، معاون ارشد امنیتی وزارت داخله در نشست مشترک خبری با سخنگوی ریاست جمهوری این انفجار را نیرومند خوانده می‌گوید که دست‌کم ده غیر نظامی و چهار پلیس در میان شهید شده گان استند. آقای سادات می افزاید که نود و دو تن از زخمی‌ها غیرنظامی استند.

مردم محل گفته‌اند که پس از انفجار صدای تیراندازی نیز در ساحه شنیده شده است. گروه طالبان مسوولیت این رویداد را به عهده گرفته و گفته که یک مرکز جلب و جذب نیروهای افغان را هدف قرار داده است. حوزه ششم امنیتی در یک منطقه پر رفت و آمد شهر کابل قرار دارد و یک مکتب نظامی مربوط به وزارت دفاع ملی نیز در نزدیکی آن موقعیت دارد.

درهمین حال، ریاست جمهوری با نشر اعلامیه ای این حمله را محکوم کرده و گفته است که طالبان بخاطر امتیاز گیری در روند گفتگوهای صلح، بالای غیرنظامیان و تاسیسات عام المنفعه حملات تروریستی را انجام می دهند. اعلامیه ارگ می افزاید که تروریستان با تکرار چنین جنایات بشری نه تنها نمی توانند در مذاکرات صلح امتیاز بگیرند، بلکه از سوی نیروهای امنیتی کشور در هر گوشه و کنار سرکوب می شوند.

همچنان ریاست اجرایی حکومت طی اعلامیه ای عملیات ‌های انتحاری و تخریب‌کارانه در شهر کابل و دیگر مناطق کشور را محکوم کرده و جنایت خوانده است. در اعلامیه ای ریاست اجرایی آمده که طالبان باید بدانند با اینگونه اعمال نمی‌ توانند به عزم و اراده حکومت و مردم برای رفتن به سوی انتخابات و تعیین سرنوشت از راه‌های دموکراتیک خلل وارد کنند.