از اثر جاری شدن سیلاب در ولایت کندهار و ریزش برف در ولایت هرات چهارده تن کشته شده اند و چهارده تن دیگر زخم برداشته اند. مسوولان محلی ولایت های کندهار و هرات می‌گویند که جاری‌شدن سیلاب در کندهار و برفباری در هرات، چهارده کشته و چهارده زخمی برجا گذاشته است. احمد بهیر احمدی، سخنگوی […]

از اثر جاری شدن سیلاب در ولایت کندهار و ریزش برف در ولایت هرات چهارده تن کشته شده اند و چهارده تن دیگر زخم برداشته اند.

مسوولان محلی ولایت های کندهار و هرات می‌گویند که جاری‌شدن سیلاب در کندهار و برفباری در هرات، چهارده کشته و چهارده زخمی برجا گذاشته است. احمد بهیر احمدی، سخنگوی والی کندهار می گوید که این سیلاب‌ها شب گذشته در ولسوالی‌های ژیری، سپین بولدک، پنجوایی و شهر کندهار سرازیر شده است. آقای احمدی افزوده که در نتیجه این سیلاب‌ها هشت تن جان باخته اند و چهارده تن دیگر زخم برداشته اند. در میان کشته‌شدگان زنان و کوکان نیز شامل اند. به گفته وی، در اثر این سیلاب‌ها ده‌ها خانه تخریب شده و خسارات هنگفتی را برای باشندگان این ولایت وارد شده است.

همچنان مسوولان امنیتی ولایت هرات می‌گویند که شش تن در ولسوالی انجیل این ولایت در اثر ریزش برف و فرود آمدن سقف یک منزل مسکونی جان باخته اند. جنرال امین‌الله امرخیل، فرمانده پلیس هرات می گوید که در میان قربانیان این رویداد زنان و کودکان نیز شامل اند.

این در حالیست که اداره هواشناسی روز شنبه از برفباری‌های سنگین در شماری از ولایت ها خبر داده و نیز از سرازیر شدن سیلاب‌ها هشدار داده بود.

برفباری‌ها از روز گذشته در برخی ولایت‌ها بار دیگر به شدت ادامه دارد و سبب بسته‌شدن برخی از شاهراه‌های عمومی به روی ترافیک شده است.

زمری سهاک، سخنگوی پلیس زابل به رسانه ها گفته است که شاهراه کابل – کندهار از صبح روز یکشنبه در مربوطات ولسوالی شاه جوی این ولایت بسته شده و تلاش‌ها برای بازگشایی این شاهراه ادامه دارد.