چهارمین کنفرانس ملی شهری در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد. رییس جمهور دراین کنفرانس با تاکید بر حل اختلافات می گوید که اختلافات مانع پیشرفت در کشور می شود. ارگ ریاست جمهوری میزبان چهارمین کنفرانس ملی شهری تحت نام “پیش به سوی شهرهای پایدار” بود. هدف از این نشست بحث روی میحط زیست، توسعه پایدار […]

چهارمین کنفرانس ملی شهری در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد. رییس جمهور دراین کنفرانس با تاکید بر حل اختلافات می گوید که اختلافات مانع پیشرفت در کشور می شود.

ارگ ریاست جمهوری میزبان چهارمین کنفرانس ملی شهری تحت نام “پیش به سوی شهرهای پایدار” بود. هدف از این نشست بحث روی میحط زیست، توسعه پایدار و مشکلات مدیریت آبی در کشور گفته شده است. رییس جمهورغنی می گوید که افغانستان سالانه یک میلیارد دالر مواد ساختمانی و بیش از دو میلیار دالر مواد غذایی از دیگر کشورها وارد می کند. رییس جمهورغنی می گوید که اختلافات مانع پیشرفت در کشور می شود و یگانه راه پیروزی افغانستان در برابر مشکلات کنونی همبستگی و همدستی است.

در همین حال، سید سعادت منصور نادری وزیر شهرسازی و مسکن می گوید که افغانستان عضویت شورای عالی شهری جهانی را به دست آورده است و این مساله می تواند در عرصه های مختلف برای بهبود زندگی در کشور مهم باشد. رییس جمهورغنی همچنان می گوید که از آغاز سال آینده، انتقال ادارات دولتی به ساحه دارالامان آغاز می شود و این روند می تواند در رفع چالش های کنونی در شهر کابل کمک کند.