دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد “اوچا” می‌گوید که امسال حدود چهار میلیون تن در افغانستان به کمک‌ های فوری بشردوستانه نیازمند استند. دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد گفته است که ادامه خشکسالی در افغانستان سبب شده تا شمار افراد نیازمند برای دریافت کمک‌ های عاجل بشردوستانه افزایش یابد. این اداره در […]

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد “اوچا” می‌گوید که امسال حدود چهار میلیون تن در افغانستان به کمک‌ های فوری بشردوستانه نیازمند استند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد گفته است که ادامه خشکسالی در افغانستان سبب شده تا شمار افراد نیازمند برای دریافت کمک‌ های عاجل بشردوستانه افزایش یابد.

این اداره در “طرح واکنش در برابر نیازمندی‌های بشردوستانه” که در دسمبر سال گذشته نشر شد، چهارصد و سی میلیون دالر به خاطر رساندن کمک به دو اعشاریه هشت میلیون تن در سراسر افغانستان در طول سال دو هزار و هژده از جامعه جهانی تقاضا کرده بود.

به گفته این اداره ملل متحد، در فصل زمستان سال گذشته میزان بارندگی در بسیاری مناطق افغانستان تا هفتاد در صد کاهش یافت که در نتیجه برای پنجمین سال متواتر فصل کاشتن گندم را متاثر کرد. گزارش این نهاد می‌افزاید که بررسی اوضاع نشان می‌دهد که افغانستان با خشکسالی رو به رو بوده و این سبب شد تا درخواست بودجه برای “طرح واکنش در برابر نیازمندی های بشردوستانه” بازنگری شود.

در طرح بازنگری شده، این اداره خواستار پنجصدو چهل و هفت میلیون دالر شده تا کمک‌های عاجل بشردوستانه را در طول سال دوهزار و هژده به چهار اعشاریه دو میلیون افغانستانی برساند. دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل همچنان پیش بینی کرده که خشکسالی در افغانستان بیشتر خانواده‌های زراعت پیشه را که از قبل با عدم مصوونیت غذایی رو به رو اند، متاثر خواهد کرد.

در گزارش ملل متحد آمده است که حدود یک اعشاریه چهار میلیون شهروند افغانستان در سال جاری میلادی با تهدید عدم مصوونیت حاد غذایی رو به رو استند.