فرمانده پلیس کندز می گوید که عملیات گسترده ای برای پاکسازی تمام مناطق ولسوالی دشت ارچی این ولایت ادامه دارد. به گفته جنرال قسیم جنگل باغ فرمانده پلیس کندز، مرکز این ولسوالی از وجود طالبان پاکسازی شده و عملیات برای پاکسازی کامل همه روستاهای این ولسوالی جریان دارد. به گفته مقام های محلی کندز، تااکنون […]

فرمانده پلیس کندز می گوید که عملیات گسترده ای برای پاکسازی تمام مناطق ولسوالی دشت ارچی این ولایت ادامه دارد. به گفته جنرال قسیم جنگل باغ فرمانده پلیس کندز، مرکز این ولسوالی از وجود طالبان پاکسازی شده و عملیات برای پاکسازی کامل همه روستاهای این ولسوالی جریان دارد. به گفته مقام های محلی کندز، تااکنون در نتیجه عملیات سنگین در ولسوالی دشت ارچی، چهل طالب مسلح کشته و نزدیک به شصت تن دیگر آنان زخمی شده اند و طالبان در حال فرار از این منطقه هستند.

ولسوالی دشت ارچی از مهمترین مناطق استراتیژیک نظامی، هم برای دولت و هم برای مخالفان دولت به شمار می رود. گفته می شود که طالبان برای برنامه ریزی حمله به شهر کندز، از پایگاه بزرگی که در این ولسوالی ایجاد کرده بودند، استفاده نموده و بخش بزرگی از تجهیزات لازم برای حمله به این شهر را در آنجا ترتیب داده بودند.