وزارت خارجه چین از حکومت سرپرست خواست که رویکرد قاطع‌تری در مبارزه با تروریسم اتخاذ کند. سخنگوی وزارت خارجه ابراز امید واری کرده که  حکومت کنونی افغانستان گام‌های قاطع را در مسیر درست برداشته و برای جلب اعتماد جامعه جهانی تلاش کند. وی همچنان افزود که حکومت سرپرست افغانستان باید سیاست‌های داخلی و خارجی معتدل […]

وزارت خارجه چین از حکومت سرپرست خواست که رویکرد قاطع‌تری در مبارزه با تروریسم اتخاذ کند.

سخنگوی وزارت خارجه ابراز امید واری کرده که  حکومت کنونی افغانستان گام‌های قاطع را در مسیر درست برداشته و برای جلب اعتماد جامعه جهانی تلاش کند. وی همچنان افزود که حکومت سرپرست افغانستان باید سیاست‌های داخلی و خارجی معتدل و مدبرانه را روی دست بگیرد. او از مقام‌های کنونی افغانستان این را هم خواست که دست از محروم کردن بانوان از آموزش و زندگی اجتماعی بردارند.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری از حکومت سرپرست افغانستان خواست که رویکرد قاطع‌تری در مبارزه با تروریسم اتخاذ کند و برای نتایج ملموس‌تری در این زمینه تلاش کند. او همچنان گفته که جامعه بین‌المللی نگرانی‌ها و انتظارات فراوانی از مقام‌های کنونی کابل دارند. وانگ ونبین افزوده است که حکومت سرپرست افغانستان باید سیاست‌های داخلی و خارجی معتدل و مدبرانه را روی دست بگیرد: ″جامعه بین‌المللی هنوز نگرانی و انتظارات زیادی نسبت به دولت موقت افغانستان دارد، از جمله این امید که طرف افغانستانی پیشرفت بیشتری در اجرای سیاست‌های متعادل و محتاطانه داخلی و خارجی کسب کرده، از حقوق و منافع زنان و کودکان دفاع کرده و نگرش قاطع‌تری در مبارزه با تروریسم اتخاد کند، رویکردی که نتایج ملموس بیشتری به دست دهد.″

ظاهرا این بار نخست‌ است که یک مقام رسمی چین با این صراحت درباره ی حکومت سرپرست افغانستان سخن می‌گوید، با این حال، آقای وانگ بین ابراز امیدواری می‌کند که حکومت موقت افغانستان گام‌های قاطع در مسیر درست برداشته و برای جلب اعتماد جامعه جهانی تلاش نموده و روابط بهتری با همسایه گان‌اش روی دست گیرد.

قابل یاددهانی است که وانگ ونبین در این نشست از مقام‌های کنونی افغانستان خواست که دست از محروم کردن بانوان از آموزش و زندگی اجتماعی بردارند، این درحالی‌است که سرپرست وزارت معارف به تازگی گفته که در حال‌حاضر شرایط برای آموزش دختران مساعد نیست.

گفتنی‌است که پیشتر نشست سه‌جانبه وزیران خارجه افغانستان، پاکستان و چین روز شنبه ۱۶ ثور در اسلام‌ آباد برگزار شد و در این نشست بر تقویت روابط اقتصادی منطقه و تأمین ثبات در افغانستان تاکید شد.