سخنگوی این وزارت در پاسخ به توضیحات وزارت خارجه امریکا در زمینه گفته‌است که پذیرش اعتمادنامه یک رفتار عادی دیپلوماتیک است. او به‌رسمیت‌شناسی حکومت کنونی کابل را به تشکیل حکومت فراگیر و مبارزه با دهشت‌افگنی مشروط کرد. درهمین حال، شماری از آگاهان مسایل سیاسی، پذیرفتن اعتبارنامه سفیر حکومت سرپرست از سوی چین را گامی به‌سوی […]

سخنگوی این وزارت در پاسخ به توضیحات وزارت خارجه امریکا در زمینه گفته‌است که پذیرش اعتمادنامه یک رفتار عادی دیپلوماتیک است. او به‌رسمیت‌شناسی حکومت کنونی کابل را به تشکیل حکومت فراگیر و مبارزه با دهشت‌افگنی مشروط کرد. درهمین حال، شماری از آگاهان مسایل سیاسی، پذیرفتن اعتبارنامه سفیر حکومت سرپرست از سوی چین را گامی به‌سوی تعامل بیشتر چین و افغانستان می‌دانند.

شی‌جی پینگ، رئیس‌جمهور چین، اخیراً در اقدامی جنجالی، اعتمادنامه بلال کریمی، سفیر حکومت سرپرست در چین را پذیرفت که این اقدام تاکنون، با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شده‌است. در پاسخ به این واکنش‌ها، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری از پذیرش اعتمادنامه سفیر حکومت سرپرست دفاع کرد و آنرا یک اقدام عادی دانست و اما به‌رسمیت‌شناسی حکومت کنونی افغانستان را به تشکیل حکومت فراگیر و مبارزه قاطعانه با تروریسم مشروط کرد: «چین به عنوان یک همسایه دوست فغانستان، متعهد به سیاست خارجی دوستانه در قبال مردم افغانستان است و روابط دیپلوماتیک و همکاری را در زمینه‌های مختلف با این کشور حفظ کرده‌است. پذیرش اعتمادنامه یک رفتار عادی دیپلوماتیک است و  به‌رسمیت‌شناسی این حکومت منوط به تشکیل حکومت فراگیر و مبارزه قاطعانه با تروریسم در افغانستان است».

دراین حال، برخی ازآگاهان سیاسی، پذیرفتن اعتبارنامه سفیر حکومت کنونی از سوی کشور چین، را به معنای تعامل بیشتر پکن و کابل تلقی می‌کنند.

این در حالی‌است که در بیش از دو سال زمام‌داری حکومت سرپرست، هیچ کشوری این حکومت را به‌رسمیت نشناخته‌است؛ اما برخی از کشورهای منطقه دیپلومات‌های حکومت کنونی را پذیرفته‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv