نماینده ویژه روسیه برای افغانستان با اشاره به اوضاع افغانستان اظهار داشت که مشکلات این کشور باید با همکاری کشورهای منطقه حل شود. آقای کابلوف همچنان بزگترین اشتباه امریکا را در افغانستان قانع نکردن رئیس‌جمهور پیشین افغانستان برای تشکیل دولت فراگیر خواند. در ادامه نگرانی‌های جهانی از وضعیت کنونی افغانستان، ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه […]

نماینده ویژه روسیه برای افغانستان با اشاره به اوضاع افغانستان اظهار داشت که مشکلات این کشور باید با همکاری کشورهای منطقه حل شود. آقای کابلوف همچنان بزگترین اشتباه امریکا را در افغانستان قانع نکردن رئیس‌جمهور پیشین افغانستان برای تشکیل دولت فراگیر خواند.

در ادامه نگرانی‌های جهانی از وضعیت کنونی افغانستان، ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه برای افغانستان می‌گوید که تنها راه برون‌رفت افغانستان از بحرانی کنونی همکاری کشور‌های منطقه با افغانستان در قسمت حل این معضله است. وی همچنان بیان کرده‌است که بزرگترین اشتباه امریکا در افغانستان متقاعد نکردن اشرف‌غنی ‌رئیس‌جمهوری فراری برای یک دولت فراگیر بود: «من به امریکایی‌ها گفتم که نقش غالب در ساخت خط‌مشی بین‌المللی برای افغانستان باید در آینده از سوی کشورهای منطقه‌ای ایفا شود و غربی‌ها می‌توانند به این دو ساختار مسکو بپیوندند».

نماینده ویژه پوتین برای افغانستان همچنان گفته‌است که برخی کشورها می‌خواهند با ایجاد سازوکارهای جدید برنامه‌های خود را در منطقه عملی کنند، اما بدون موافقت دولت افغانستان نباید کاری انجام نشود: «برخی کشورها که شاهد گسترش همکاری‌ منطقه با افغانستان هستند، می‌خواهند از طریق ایجاد سازوکارهای جدید در مسائل منطقه‌ای وارد شوند و در این تحولات مشکل ایجاد کنند».

نماینده ویژه پوتین برای افغانستان درحالی خواهان همکاری کشور‌های منطقه با افغانستان شده که پیش از این وزیر امور خارجه حکومت سرپرست نیز تأکید کرده بود که کشورها باید مشکلات احتمالی خود با کابل را از طریق گفت‌وگوی مستقیم حل کنند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv