در ادامه‌ی درخواست مقام‌های حکومت سرپرست بر تعامل با کشورهای جهان، ضمیر کابلوف، نماینده‌ی ویژه‌ی روسیه در امور افغانستان گفته‌است که مسکو تصمیمی برای به رسمیت شناختن حکومت فعلی افغانستان ندارد. روسیه از زمان تسلط مقام‌های حکومت سرپرست بر افغانستان با این حکومت تعامل دارد، اما هنوز این حکومت را به رسمیت نشناخته‌است. روسیه از […]

در ادامه‌ی درخواست مقام‌های حکومت سرپرست بر تعامل با کشورهای جهان، ضمیر کابلوف، نماینده‌ی ویژه‌ی روسیه در امور افغانستان گفته‌است که مسکو تصمیمی برای به رسمیت شناختن حکومت فعلی افغانستان ندارد.

روسیه از زمان تسلط مقام‌های حکومت سرپرست بر افغانستان با این حکومت تعامل دارد، اما هنوز این حکومت را به رسمیت نشناخته‌است. روسیه از اعضای دایمی شورای امنیت سازمان ملل است و پیوسته تأکید کرده که مقام‌های حکومت سرپرست باید به تعهدات خود از جمله مبارزه با گروه‌های تروریستی پایبند باشند و حکومت فراگیر تشکیل دهند. در تازه‌ترین مورد، ضمیر کابلوف، نماینده‌ی ویژه‌ی روسیه در امور افغانستان گفته‌است که مسکو تصمیمی برای به رسمیت شناختن حکومت فعلی افغانستان ندارد. آقای کابلوف همچنان می‌گوید روسیه در مورد افغانستان به رایزنی‌های خود با چین، ایران و پاکستان ادامه خواهد داد. اما در حال حاضر هیچ ارتباطی با امریکا در مورد افغانستان ندارد.

شمار دیگری از آگاهان سیاسی می‌گویند کشورهای جهان در صورت با افغانستان تعامل خواهند کرد که مقام‌های حکومت سرپرست به شروط جهان عمل کنند.

تشیکل دولت فراگیر با حضور همه اقوام، مبارزه با گروه‌های تروریستی و همچنان احترام گذاشتن به قوانین حقوق بشری به‌ویژه حقوق زنان از شروط اساسی جامعه جهانی برای به ‌رسمیت ‌شناسی حکومت سرپرست گفته شده‌است، اما مقام‌های حکومت سرپرست بارها گفته‌اند که حکومت فعلی افغانستان همه‌شمول است و نمایندگانی از تمام اقوام افغانستان در این حکومت حضور دارند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv