آمریکا از پاکستان خواسته است که هرچه زودتر رهبران گروه طالبان را یا بازداشت و یا از آن کشور بیرون کند. سخنگوی کاخ سفید گفته است که پاکستان باید جلو استفاده تروریستان از خاکش را بگیرد. سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که دیگر قابل تحمل نیست که تروریستان در خاک پاکستان فعالیت کنند. […]

آمریکا از پاکستان خواسته است که هرچه زودتر رهبران گروه طالبان را یا بازداشت و یا از آن کشور بیرون کند. سخنگوی کاخ سفید گفته است که پاکستان باید جلو استفاده تروریستان از خاکش را بگیرد.

سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که دیگر قابل تحمل نیست که تروریستان در خاک پاکستان فعالیت کنند. وی می افزاید که پاکستان باید جلو استفاده تروریستان از خاکش را نیز بگیرد.

بر اساس معلومات حکومت، هم اکنون بیست گروه تروریستی در کشور فعالیت دارند که بیشتر شان از پاکستان تمویل و تجهیز می شوند و برای دهشت افگنی به افغانستان فرستاده می شوند. وزارت امور داخله گفته است حمله اخیر ترویستی بر هوتل انترکانتیننتال کار شبکه تروریستی حقانی است که در پاکستان آزادانه فعالیت دارد. سخنگوی کاخ سفید در رابطه به حمله ترویستی اخیر بر هوتل انترکانتیننتال می گوید که اینگونه حملات تروریستی سبب تقویت عزم آمریکا در امر مبارزه با ترویزم می شود.

اما باور ها براین است که پاکستان در امر مبارزه با ترویزم صادق نیست. شماری از آگاهان سیاسی می گویند که اگر آمریکا به گونه صادقانه علیه تروریزم مبارزه می کند، باید لانه های امن ترویستان را هدف قرار دهد.

پیش‌ از این رییس سازمان استخبارات آمریکا هشدار داده است که هرگاه پاکستان در برابر شبکه حقانی و طالبان در این کشور اقدام نکند، واشنگتن برای حفظ منافع‌اش خود دست به‌کار خواهد شد.