در ادامه نگرانی‎ها از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان، کارشناسان ملل متحد نسبت به اوضاع کنونی افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند. آنان در گزارشی، تهدید القاعده و داعش در افغانستان را در بالاترین سطح خوانده و می‌گویند که داعش همچنان بزرگ‌ترین تهدید برای افغانستان است. در ادامه نگرانی‎ها از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی […]

در ادامه نگرانی‎ها از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان، کارشناسان ملل متحد نسبت به اوضاع کنونی افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند. آنان در گزارشی، تهدید القاعده و داعش در افغانستان را در بالاترین سطح خوانده و می‌گویند که داعش همچنان بزرگ‌ترین تهدید برای افغانستان است.

در ادامه نگرانی‎ها از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان، کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارشی ۲۳ صفحه‌ای به برسی اوضاع افغانستان و حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در کشور پرداخته‌اند. کارشناسان ملل متحد می‌گویند که تهدید القاعده، داعش و گروه‌های وابسته به آنان در افغانستان و افریقا بالاست و سطوح تهدید در برخی مناطق از جمله اروپا افزایش یافته‌است. این کارشناسان می‌گویند که داعش همچنان بزرگ‌ترین تهدید برای افغانستان است. در این گزارش آمده که مقام‌های حکومت سرپرست و القاعده هنوز روابط نزدیکی با هم دارند. در این گزارش همچنان آمده که داعش توانایی مانور عملیاتی در منطقه و فراتر از آن را دارد و بزرگ‌ترین تهدید در داخل افغانستان هنوز از سوی این گروه ناشی می‌شود.

کارشناسان ملل متحد در بخشی از گزارش‌شان می‌گویند که داعش تاکنون موفق به انجام حملات در کشورهای همسایه افغانستان از جمله ایران و پاکستان شده و کشورهای آسیای میانه را تهدید کرده‌است.

گفتنی‌است که شورای امنیت سازمان ملل متحد اخیراً در گزارشی گفت که القاعده در افغانستان حضور دارد و این شبکه ۸ کمپ آموزشی جدید در افغانستان ایجاد کرده‌است. همچنان بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان در گزارشی به کانگرس گفت که القاعده در حال ظهور مجدد در افغانستان است. اما این گزارش‌ها از سوی حکومت سرپرست به‌شدت رد شده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv