در نتیجه انفجار یک موتر بمبگذاری شده در ناحیه نهم شهر کابل چهار غیر نظامی به شهادت رسیدند و سه غیرنظامی دیگر زخم بر داشته ‌اند. این دومین حمله در پایتخت کشور طی دو روز اخیر است. این انفجار در جاده پر ازدحام جلال ‌آباد-کابل در ناحیه یکه توت حوزه نهم شهر کابل صورت گرفته […]

در نتیجه انفجار یک موتر بمبگذاری شده در ناحیه نهم شهر کابل چهار غیر نظامی به شهادت رسیدند و سه غیرنظامی دیگر زخم بر داشته ‌اند.

این دومین حمله در پایتخت کشور طی دو روز اخیر است. این انفجار در جاده پر ازدحام جلال ‌آباد-کابل در ناحیه یکه توت حوزه نهم شهر کابل صورت گرفته است. در این منطقه قرارگاه های نظامی نیروهای آمریکا، ناتو و نیرو های ارتش ملی موقعیت دارد، که از چندین سال به این سو پیوسته هدف حملات قرار گرفته است. نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله می‌ گوید که این انفجار زمانی رخ داده که یک کاروان نیروهای خارجی در حال عبور از ساحه بوده است. سخنگوی وزارت داخله می افزاید که درپی این انفجار دست کم چهار غیر نظامی شهید شده اند و سه تن دیگر زخم برداشته اند. گروه طالبان مسوولیت این رویداد را به عهده گرفته است. در همین حال، یک سخنگوی نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان هدف این حمله را یک کاروان نیروهای نظامی این کشور می خواند و بدون ارایه جزییات می گوید که درپی این حمله چهار آمریکایی به گونه سطحی زخم برداشته اند.

شهر کابل روز پنجشنبه نیز گواه یک حمله انتحاری بود. در این حمله که در برابر دانشگاه نظامی مارشال محمد قسیم فهیم در مربوطات ناحیه پنجم شهر کابل انجام شد، شش تن شهید شدند و دست‌ کم شانزده تن دیگر زخم برداشتند. حمله روز پنجشنبه درست هنگامی رخ داد که دانشجویان در حال ترک دانشگاه مارشال فهیم بودند. مسوولیت این حمله را گروه تروریستی داعش برعهده گرفته است.