وزارت ‌های دفاع و امور داخله کشور اعلام کرده است که این کار از سوی نیرو های امنیتی آغاز شده است. به دنبال برگزاری انتخابات و شمارش آرا در مراکز رای‌ دهی، از شام روز شنبه به این سو، مرحله انتقال مواد انتخاباتی از این مراکز به دفترهای ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات آغاز شده است. […]

وزارت ‌های دفاع و امور داخله کشور اعلام کرده است که این کار از سوی نیرو های امنیتی آغاز شده است.

به دنبال برگزاری انتخابات و شمارش آرا در مراکز رای‌ دهی، از شام روز شنبه به این سو، مرحله انتقال مواد انتخاباتی از این مراکز به دفترهای ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات آغاز شده است. عصمت الله مل معاون کمیسیون مستقل انتخابات می ‌گوید، تا حال به شمول کابل این روند در برخی از ولایت‌ ها به پایان رسیده است. به گفته آقای مل همچنان مواد انتخاباتی از ولسوالی ‌های ناامن از طریق هوا توسط نظامیان کشور انتقال داده خواهد شد. بر بنیاد آخرین آمار کمیسیون مستقل انتخابات در چهار هزار و نه صد و پنج مرکز رای ‌دهی این روند برگزار شده است.

این در حالیست که کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده بود که از پنج هزار و سه صد و هفتاد و سه محل در چهار هزار و پنجصد مرکز انتخابات برگزار شده و از بقیه مراکز تا حال اطلاعی در دست ندارد.

در همین حال وزارت ‌های دفاع و امور داخله از تلاش‌ ها برای انتقال مصوون مواد انتخاباتی و صندوق ‌های آرا به دفترهای ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات خبر می‌ دهند.

بر اساس جدول زمانی انتخابات، قرار است نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری روز بیست و هفتم میزان و نتایج نهایی این انتخابات در شانزدهم عقرب شود.