در ادامه انتقادها از سیاست‌های حکومت کنونی امریکا در قبال افغانستان، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور، قرار است یک جلسه‌ای استماعی تشکیل دهد و سیاست‌های دولت جوبایدن را مورد بررسی قرار دهد. همزمان با خروج آشفته‌ای امریکا و متحدانش از افغانستان در اواخر سال ۲۰۲۱میلادی، موجی از انتقادها در برابر رئیس‌جمهور امریکا بالا […]

در ادامه انتقادها از سیاست‌های حکومت کنونی امریکا در قبال افغانستان، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور، قرار است یک جلسه‌ای استماعی تشکیل دهد و سیاست‌های دولت جوبایدن را مورد بررسی قرار دهد.

همزمان با خروج آشفته‌ای امریکا و متحدانش از افغانستان در اواخر سال ۲۰۲۱میلادی، موجی از انتقادها در برابر رئیس‌جمهور امریکا بالا گرفت و انتقادهای سختی از نحوه‌ی حکومت‌داری جوبایدن در داخل و خارج از امریکا متوجه او شد، که بیشترین انتقاد را از اداره جو بایدن، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور کرده‌است. در ادامه‌ی این انتقادها، اینک کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا در صدد برگزاری جلسه‌ای به‌منظور موشکافی از چگونگی سیاست آقای بایدن در قبال افغانستان دارد. یک جلسه‌ای استماعی درباره سیاست جوبایدن در قبال افغانستان پس از خروج امریکا برگزار می‌کند.

از سوی هم، قرار است جان ساپکو، سربازرس ویژه‌ی کمک‌های امریکا برای افغانستان در نشست استماعی ۲۳ عقرب شهادت دهد. در همین حال، برخی از کارشناسان روابط بین‌الملل می‌گویند که سیاست دولت کنونی امریکا در حمایت، تقویت و حفاظت از حکومت سرپرست صورت می‌گیرد.

گفتنی‌است که به‌تازگی سربازرس ویژه‌ی کمک‌های ایالات متحده به افغانستان اعلام کرد که امریکا در دو سال گذشته بیش از ۷ میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده‌است. سیگار کمک‌های بشری امریکا به افغانستان تحت حاکمیت حکومت سرپرست را حدود ۲.۵ میلیارد گزارش داده‌است، اما کمک‌های انسان‌دوستانه امریکا و سازمان‌های امدادرسانی به افغانستان بدون نظارت دقیق و مشخص صورت می‌گیرد، انتقادهای فراوانی را مبنی بر سوء استفاده و حیف‌ومیل شدن این پول‌ها برانگیخته‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv