یک عضو مجلس نمایندگان امریکا، اظهارداشت که برخلاف سخنان مقام‌های حکومت بایدن و حکومت سرپرست افغانستان، نیروهای امنیتی پیشین افغانستان به‌گونه‌ هدفمند کشته می‌شوند. وی مقام‌های حکومت بایدن را به دروغ‌گویی متهم کرد و گفت که آن‌ها واقعیت کشتار برنامه‌ریزی‌شده نیروهای امنیتی پیشین را نمی‌پذیرند. درهمین حال، سخنگوی حکومت سرپرست هرگونه قتل و شکنجه نیروهای […]

یک عضو مجلس نمایندگان امریکا، اظهارداشت که برخلاف سخنان مقام‌های حکومت بایدن و حکومت سرپرست افغانستان، نیروهای امنیتی پیشین افغانستان به‌گونه‌ هدفمند کشته می‌شوند. وی مقام‌های حکومت بایدن را به دروغ‌گویی متهم کرد و گفت که آن‌ها واقعیت کشتار برنامه‌ریزی‌شده نیروهای امنیتی پیشین را نمی‌پذیرند. درهمین حال، سخنگوی حکومت سرپرست هرگونه قتل و شکنجه نیروهای امنیتی پیشین را رد می‌کند.

برایان مست، عضو مجلس نمایندگان امریکا، با انتقاد شدید از سیاست دولت بایدن درباره وضعیت بدامنیتی همکاران افغانستانی نیروهای امریکایی گفت که برخلاف اظهارات مقام‌های حکومت بایدن و حکومت سرپرست افغانستان، نیروهای امنیتی پیشین افغانستان به‌گونه‌ هدفمند در افغانستان کشته می‌شوند. این عضو مجلس نمایندگان، این سخنان را در میز گرد کمیته روابط خارجی این مجلس درباره انتقام‌جویی حکومت سرپرست از همکاران سابق نیروهای امریکایی در افغانستان بیان کرده‌است. آقای مست همچنان خروج دولت جو بایدن از افغانستان را «فاجعه‌بار» خواند و رئیس‌جمهور امریکا را به دروغ‌گویی در زمینه تخلیه همکاران افغانستانی ارتش این کشور متهم کرد.

از سوی دیگر، یک افسر سابق نیروی دریایی امریکا در این میز گرد با نگرانی از وضعیت بداقتصادی نظامیان پشین افغانستانی گفت که همکاران سابق ما از گرسنگی خواهند مرد: «اگر طالبان نظامیان سابق را نکشد گرسنگی آن‌ها را می‌کشد. بیکاری و گرسنگی مانند تهدیدی مرگ‌بار در انتظار آنان است. نظامیان پیشین افغانستان صادقانه برای کشورشان خدمت کردند؛ اما اکنون تنها گذاشته شده‌اند. اسناد زیاد در ارتباط با نظامیان افغانستان که مورد شکنجه قرار گرفته یا کشته شده‌اند جمع‌آوری شده‌است».

درهمین حال ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست در واکنش به این گفته‌ها می‌گوید که همه نظامیان بعد از آغاز حکومت سرپرست، سند عفو عمومی دریافت کردند و اکنون به‌گونه آزاد و بدون هیچ تهدید در داخل افغانستان زندگی می‌کنند.

با فروپاشی نظام جمهوری و روی‌کارآمدن حکومت سرپرست، ده‌ها هزار نظامی پشیین کشور با سرنوشت مبهم و پر از ترس و ناامیدی روبه‌رو شدند که بارها شماری از نهادهای داخلی و خارجی از وضعیت بداقتصادی و امنیتی آن‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv