بیش از ۷ ماه از خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان می‌گذرد؛ اما واشنتگن هنوزهم در تلاش است تا در افغانستان منابع اطلاعاتی داشته باشد. به تازگی رییس فرماندهی عملیات‌های امریکا می‌گوید که خروج از افغانستان، منابع اطلاعاتی این نیروها را در پاسخ به تهدیدهای احتمالی از این کشور کاهش داده است. مقام‌های وزارت دفاع […]

بیش از ۷ ماه از خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان می‌گذرد؛ اما واشنتگن هنوزهم در تلاش است تا در افغانستان منابع اطلاعاتی داشته باشد.

به تازگی رییس فرماندهی عملیات‌های امریکا می‌گوید که خروج از افغانستان، منابع اطلاعاتی این نیروها را در پاسخ به تهدیدهای احتمالی از این کشور کاهش داده است.

مقام‌های وزارت دفاع امریکا گفته اند که آن‌ها ناگزیراند که هرچند ساعت یک‌بار هواپیماهای بدون سرنشین تجسسی را از پایگاه‌های نظامی دورتر به پرواز درآورند تا جمع‌آوری اطلاعات از فراز افغانستان تحت کنترول حاکمیت جدید در افغانستان را انجام دهند.

هم‌زمان با این، امارت اسلامی در واکنش به گفته‌های مقام‌های امریکایی می‌گوید همین اکنون امنیت در سراسر افغانستان تامین است و هیچ گروه تروریستی در کشور حضور ندارد که به افغانستان، منطقه و جهان تهدیدی باشد.

معاون سخن‌گوی امارت اسلامی می‌گوید که کشورهای منطقه و جهان نگران نباشند؛ زیرا حاکمیت جدید به‌هیچ گروهی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان برعلیه آنها استفاده شود.

این در حالی‌است که در ماه فبروری، نامزد رهبری فرماندهی مرکزی امریکا یا سنتکام نیز گفته بود که نظارت بر عملیات گروه‌های تروریستی در منطقه‌ی افغانستان بسیار دشوار است اما ناممکن نیست.