کتاب “اندیشه های سیاسی استاد ربانی” اثری از ناجی بیگزاد با حضور شماری از پژوهشگران طی همایشی در کابل رونمایی شد. شماری از این پژوهشگران می گویند که رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور اندیشمند و تیورسن سیاسی بود و مکتب منحصر به خود را داشت. به باور این پژوهشگران، استاد شهید در […]

کتاب اندیشه های سیاسی استاد ربانیاثری از ناجی بیگزاد با حضور شماری از پژوهشگران طی همایشی در کابل رونمایی شد. شماری از این پژوهشگران می گویند که رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور اندیشمند و تیورسن سیاسی بود و مکتب منحصر به خود را داشت. به باور این پژوهشگران، استاد شهید در برابر بی عدالتی، استبداد سیاسی و تهاجم فرهنگی ایستادگی و در راه برقراری صلح جان خود را فدا کرد.

کتاب تحت عنوان” اندیشه های سیاسی استاد ربانی” اثر از ناجی بیگزاد در کابل رونمایی شد. این اثر شامل یک مقدمه و چهار فصل است که با عناوین عمده ای چون زمینه های شکل گیری اندیشه های سیاسی شهید صلح رهبر جهاد و مقاومت مردم افغانستان استاد ربانی و آرمان در اندیشه های وی در دو صد و هژده صفحه تدوین شده است. شماری از پژوهشگران می گویند که رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور اندیشمند و تیورسن سیاسی بود و مکتب منحصر به خود را داشت. ناجی بگزاد، نویسنده این کتاب می گوید که استاد شهید در برابر بی عدالتی، استبداد سیاسی و تهاجم فرهنگی ایستادگی و در راه برقراری صلح جان خود را فدا کرد.

درهمین حال، عبدالحفیظ منصور نماینده پیشین مجلس می گوید که شهید صلح کشور الگویی برای نسل جدید است و باید کارنامه های وی بیشتر مورد پژوهش قرار گیرد.

رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور استاد برهان الدین ربانی طی چهار دهه، در بخش های سیاسی، علمی و فرهنگی فعالیت داشت. نوشته های پژوهشی زیادی در برابر فعالیت های استاد شهید به چاپ رسیده است.

پس از شهادت رهبر جهاد و مقاومت، اداره تحت نام “دفتر تدوین آثار استاد شهید” نیز به فعالیت آغاز کرد. این دفتر سخنرانی ها، مقاله ها و دیگر دست نوشته های استاد شهید را تدوین و به چاپ می رساند. همه ساله چندین اثر استاد شهید در آستانه سالگشت شهادتش چاپ و رونمایی می شود.