کتاب “احمد شاه مسعود شهید راه صلح و آزادی” اثر مجیب الرحمن رحیمی نقد و رونمایی شد. رییس دانشگاه کابل مسعود را مرد استثنایی تاریخ معاصر افغانستان می داند و می گوید که احمد شاه مسعود از بهر آزادی و حفظ ارزش های مردم در برابر تروریستان و اشغال گران ایستادگی کرد. این کتاب از […]

کتاب “احمد شاه مسعود شهید راه صلح و آزادی” اثر مجیب الرحمن رحیمی نقد و رونمایی شد. رییس دانشگاه کابل مسعود را مرد استثنایی تاریخ معاصر افغانستان می داند و می گوید که احمد شاه مسعود از بهر آزادی و حفظ ارزش های مردم در برابر تروریستان و اشغال گران ایستادگی کرد.

این کتاب از مجموع مقاله ها، سخنرانی ها و مصاحبه های رهبران سیاسی و فرهنگی کشور و بیرون از کشور راجع به ابعاد شخصیتی قهرمان ملی، شهید احمد شاه مسعود گرد آوری و تدوین شده است. حمید الله فاروقی، رییس دانش کابل می گوید که مسعود مرد استثنایی تاریخ معاصر افغانستان بود و از بهر آزادی در مقابل اشغالگران تا آخرین لحظه زندگی رزمید.

درهمین حال، فاضل سانچارکی معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ می گوید که احمد شاه مسعود نابغه نظامی و چریک استثنایی و مظهر وحدت ملی در کشور است.

با این همه، شماری از دانشجویان پخش و نشر این گونه کتاب ها را در راستای حفظ ارزشها جهاد و مقاومت موثر می دانند. پیش از این نیز اثرهای در مورد ابعاد شخصیتی شهید احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور نوشته شده است.