حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین کشور در صفحه ایکس خود از قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد افغانستان استقبال کرده و تأکید کرده‌است که کلید برون‌رفت از بحران کنونی و دست‌یابی به صلح و ثبات دائمی در دست خود شهروندان کشور است. شورای امنیت سازمان ملل در پی ارزیابی مستقل و توصیه‌های فریدون […]

حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین کشور در صفحه ایکس خود از قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد افغانستان استقبال کرده و تأکید کرده‌است که کلید برون‌رفت از بحران کنونی و دست‌یابی به صلح و ثبات دائمی در دست خود شهروندان کشور است.

شورای امنیت سازمان ملل در پی ارزیابی مستقل و توصیه‌های فریدون سینیرلی‌اوغلو، هماهنگ‌کننده ویژه این سازمان درباره افغانستان، ۳ روز پیش در هشتم جدی قطعنامه‌ای به تصویب رساند که ۱۳ عضو شورای امنیت به آن رای موافق دادند، ولی روسیه و چین به آن رای ممتنع دادند. در این حال، حامد کرزی، رئیس‌‌جمهور پیشین کشور در صفحه ایکس خود از قطعنامه اخیر شورای امنیت مبنی بر تعیین نماینده ویژه برای صلح در افغانستان استقبال کرد و باردیگر مشارکت زنان در آموزش و نقش آن‌ها در تمامی امور جامعه را، تضمین‌کننده پیش‌رفت کشور خواند. آقای کرزی تأکید کرده‌است که راه دست‌یابی به صلح و ثبات دائمی و بیرون ‌آمدن ازبحران کنونی توافق ملی است.

درهمین حال، شماری از فعالان حقوق زن قطعنامه شورای امنیت را برای بهبود وضعیت کنونی کشور بی‌نتیجه می‌خوانند و باردیگر خواستار اقدام عملی در راستای لغو محدویت‌ها علیه زنان و دختران شدند.

آقای کرزی در حالی از این قطعنامه استقبال کرده که چند روز پیش وزارت خارجه در واکنش به این قطعنامه، تعیین نماینده ویژه برای افغانستان را غیرضروری خواند و گفت که در تصویب این قطعنامه با این حکومت مشوره نشده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv