معاونیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله می گوید که کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در کشور افزایش یافته است. هم اکنون بیش از ۹۰ درصد مواد مخدر جهان را افغانستان تولید می کند و بیش از سه میلیون تن در کشور معتاد به این مواد اند. باز محمد احمدی معین مبارزه با مواد […]

معاونیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله می گوید که کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در کشور افزایش یافته است. هم اکنون بیش از ۹۰ درصد مواد مخدر جهان را افغانستان تولید می کند و بیش از سه میلیون تن در کشور معتاد به این مواد اند.

باز محمد احمدی معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله می گوید که کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در کشور افزایش یافته است. آقای احمدی می افزاید نیاز است تا استراتیژی ملی مبارزه با مواد مخدر با درنظر داشت شرایط موجود بازنگری شود و در قانون مبارزه با مواد مخدر تعدیلات وارد شود.

به گفته معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله، ۲۱ تن مواد مخدر تنها در سال گذشته از دروازه های کابل به دست نیروهای امنیتی افتاده است و روزانه بین ۳ تا شش پرچون فروش این مواد در کابل توسط نیرو های امنیتی بازداشت می شوند.

در همین حال یار محمد حسین خیل رئیس عمومی دادستانی اختصاصی مبارزه با مواد مخدر می گوید که شماری از قاچاقچیان از طریق میدان های هوایی مواد مخدر را به بیرون از کشور انتقال می دهند.

این درحالیست که به گفته معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله، تشکیلات این معینیت برای مبارزه با مواد مخدر در کشور کافی نیست و ۶۰ درصد نیروهای این معینیت در ولایت های ناامن در اختیار آنان قرار ندارد.