معز الدین احمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ بدخشان می‌گوید در پی ‌وقوع یک انفجار در مرکز ولایت بدخشان به‌‌شمول مولوی صفی‌الله، فرمانده پیشین ولایت بغلان، چندین تن کشته شده‌اند و شمار دیگر زخم برداشته‌اند. انفجار ساعت ۱۰:۵۰ دقیقه پیش از چاشت امرو〈پنج‌شنبه، ۱۸ جوزا〉 در داخل مسجد نبوی از مربوطات شهر فیض‌‌آباد در مراسم فاتحه‌‌خوانی […]

معز الدین احمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ بدخشان می‌گوید در پی ‌وقوع یک انفجار در مرکز ولایت بدخشان به‌‌شمول مولوی صفی‌الله، فرمانده پیشین ولایت بغلان، چندین تن کشته شده‌اند و شمار دیگر زخم برداشته‌اند.

انفجار ساعت ۱۰:۵۰ دقیقه پیش از چاشت امرو〈پنج‌شنبه، ۱۸ جوزا〉 در داخل مسجد نبوی از مربوطات شهر فیض‌‌آباد در مراسم فاتحه‌‌خوانی مولوی نثاراحمد، معاون والی بدخشان، که روز سه‌‌شنبه در پی حمله داعش کشته شد، به‌‌وقوع پیوسته است. منابع در شفاخانه ولایت بدخشان به‌رسانه‌ها گفته که ۱۵ کشته و ۵۰ زخمی این انفجار به این شفاخانه منتقل شده‌اند.

این انفجار با واکنش‌های داخلی و خارجی رو‌به‌رو شده‌است. عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی حکومت پیشین با ابراز تاسف گفته که، حمله به‌مساجد و اماکن مذهبی اقدامی مغایر با احکام اسلام و مبانی انسانی است و هیچ توجیهی ندارد. حامد کرزی، رییس‌جمهوری پشین کشور نیز این حمله را محکوم کرده و خلاف آموزهای اسلامی خوانده‌است. در همین‌حال، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران این حمله را محکوم کرده و گفته که حملات تروریستی  به مردم عادی و شهروندان بیگناه در اماکن دینی و مذهبی، هیچ نسبتی با آموزه‌های دین مبین اسلام ندارد.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv