در پی حمله مهاجمان انتحاری بر دانشگاه امریکایی افغانستان سیزده تن جان باختند. مهاجمان انتحاری شام دیروز ابتدا یک موتربمب را در نزدیک دروازه ورودی لیسه مسلکی نابینایان که در همسایه گی دانشگاه امریکایی افغانستان قرار دارد، منفجر کردند و سپس دو مهاجم دیگر وارد ساختمان این لیسه شدند و به تیر اندازی شروع کردند. […]

در پی حمله مهاجمان انتحاری بر دانشگاه امریکایی افغانستان سیزده تن جان باختند. مهاجمان انتحاری شام دیروز ابتدا یک موتربمب را در نزدیک دروازه ورودی لیسه مسلکی نابینایان که در همسایه گی دانشگاه امریکایی افغانستان قرار دارد، منفجر کردند و سپس دو مهاجم دیگر وارد ساختمان این لیسه شدند و به تیر اندازی شروع کردند. سپس نیروهای ویژه به محل رویداد رسیدند و با مهاجمان به درگیری پرداختند. این درگیری پس از ده ساعت، بامداد روز پنجشنبه با کشته شدن هر دو مهاجم به پایان رسید. عبدالرحمان رحیمی فرمانده پولیس کابل می گوید که در این رویداد سیزده تن از جمله هفت دانشجو جان باختند و سی و پنج تن دیگر زخم برداشته اند. هنگام وقوع این رویداد حدود هفتصد و پنجاه دانشجو و خدمه در داخل دانشگاه بودند. مسوولیت این رویداد را تاکنون فرد یا گروهی به عهده نگرفته است.

در همین حال کاخ های ریاست جمهوری و ریاست اجرایی حمله بر دانشگاه امریکایی افغانستان را نکوهش می کنند. دفتر رسانه ای ریاست جمهوری در اعلامیه به نقل از رییس جمهور غنی می گوید که حمله بر دانشگاه امریکایی افغانستان دشمنی با پیشرفت و ترقی کشور است. آقای غنی گفته است که گروه های تروریستی با حمله به اهداف غیرنظامی، مرکزهای آموزشی و تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان می خواهند که مانع رشد و تقویت ارزش ها شوند. ازسویی هم ریاست اجرایی حمله بر دانشگاه امریکایی افغانستان را نکوهش می کند و می گوید که حمله بالای نهادهای علمی و دانشگاهی، ماهیت جاهلانه طالبان و دیگر تروریستان را به نمایش می گذارد.