فهیم دشتی سخنگوی جبهه ضد طالبان و جنرال عبدالودود زره، خواهرزاده‌ احمدشاه مسعود، در درگیری در پنجشیر کشته شده‌اند. فهیم دشتی روزنامه‌نگار، تحلیلگر سیاسی و مشاور رسانه ‌ای و مدتی هم رییس اتحادیه خبرنگاران افغانستان بود و به احمد شاه مسعود بسیار نزدیک بود. هنوز چگونگی وقوع حادثه که منجر کشته شدن آقای دشتی و […]

فهیم دشتی سخنگوی جبهه ضد طالبان و جنرال عبدالودود زره، خواهرزاده‌ احمدشاه مسعود، در درگیری در پنجشیر کشته شده‌اند. فهیم دشتی روزنامه‌نگار، تحلیلگر سیاسی و مشاور رسانه ‌ای و مدتی هم رییس اتحادیه خبرنگاران افغانستان بود و به احمد شاه مسعود بسیار نزدیک بود.

هنوز چگونگی وقوع حادثه که منجر کشته شدن آقای دشتی و ژنرال ودود شده مشخص نیست. احمد مسعود پسر احمدشاه مسعود در اینستاگرام نوشت که فهیم دشتی در حمله به احمدشاه مسعود چشم‌ اش آسیب دید و در حمله دیگر به پنجشیر جان ‌اش را از دست داد. علی میثم نظری، از سخنگویان این جبهه، حملات یکشنبه شب به پنجشیر را «نسل کشی » توصیف کرده است. از سوی دیگر با ادامه حملات نیروهای طالبان برای تصرف پنجشیر در شمال کابل، «جبهه مقاومت ملی» گفت درخواست شورای علمای افغانستان برای «قطع فوری جنگ» را م ی‌پذیرد، در صورتی که طالبان هم به حملات و تحرکات نظامی خود پایان دهند. شورای علمای دینی افغانستان امروز در نشستی جنگ در پنجشیر را نادرست خوانده و گفته‌اند این جنگ بنیاد «شرعی» ندارد. آن‌ها خواستار توقف جنگ از دو طرف شدند.