گروه دادخواهی حفاظت از غیر نظامیان در افغانستان اعلام کرده است که در ماه دسامبر دوهزار و هژده میلادی، حدود دوصد و هشتاد غیرنظامی در این کشور کشته و زخمی شده اند. این گروه، که هر ماه شمار تلفات غیرنظامیان ناشی از انفجار و درگیری‌های مسلحانه در افغانستان را نشر می‌کند در گزارش تازه خود […]

گروه دادخواهی حفاظت از غیر نظامیان در افغانستان اعلام کرده است که در ماه دسامبر دوهزار و هژده میلادی، حدود دوصد و هشتاد غیرنظامی در این کشور کشته و زخمی شده اند.

این گروه، که هر ماه شمار تلفات غیرنظامیان ناشی از انفجار و درگیری‌های مسلحانه در افغانستان را نشر می‌کند در گزارش تازه خود گفته است که در این ماه، یکصد و هشتاد و چهار تن کشته و نود و چهار تن دیگر زخم برداشته اند.

یافته‌های گروه دادخواهی حفاظت از غیرنظامیان، نشان می دهد که تمامی قربانیان در این ماه جوانان تعلیم یافته و مامورین بخش ملکی حکومت افغانستان بوده اند.

به گفته این گروه، از میان پانزده ولایت، کابل گواه بیشترین تلفات غیرنظامیان در ماه دسامبر سال دوهزار و هژده میلادی بوده است.

گروه دادخواهی حفاظت از غیرنظامیان، از مخالفان مسلح دولت خواسته است که از حملات گروهی که سبب افزایش تلفات غیرنظامیان در شهرها می شود خود داری کنند.

این گروه شمار قربانیان ماه نوامبر دوهزار و هژده میلادی را چهارصد و بیست و پنج تن گفته بود که در این ماه دوصد و سیزده تن کشته و دوصد و دوازده غیرنظامی زخمی شده بودند.