کمیته جهانی صلیب سرخ از افزایش کمک های این نهاد در سال ۲۰۱۶ میلادی با افغانستان خبر مید هد. رییس کمیته جهانی صلیب سرخ می گوید که در این سال ده درصد کمک های این کمیته را در بخش های صحت، کمک به قربانیان جنگ و بیجا شدگان افزایش خواهد داد. سال ۲۰۱۵ میلادی خون […]

کمیته جهانی صلیب سرخ از افزایش کمک های این نهاد در سال ۲۰۱۶ میلادی با افغانستان خبر مید هد. رییس کمیته جهانی صلیب سرخ می گوید که در این سال ده درصد کمک های این کمیته را در بخش های صحت، کمک به قربانیان جنگ و بیجا شدگان افزایش خواهد داد.

سال ۲۰۱۵ میلادی خون بارترین سال برای شهروندان افغانستان بوده است. پیترمورر رییس عمومی کمیته جهانی صلیب سرخ که به کابل آمده است می گوید که در این سال میزان حملات به مرکزهای صحی و تلفات غیرنظامیان بیشتر شده است. ازسویی هم رییس عمومی کمیته جهانی صلیب سرخ از افزایش کمک های این نهاد در سال ۲۰۱۶ میلادی خبر می دهد.

آقای مورر می گوید که با در نظر داشت مشکلات موجود در افغانستان صلیب سرخ در نظر دارت که در سال ۲۰۱۶ میلادی کمک هایش را ۱۰ درصد در این کشور افزایش دهد.

به گفته مورر، صلیب سرخ به تنهایی نمی تواند به همه نیاز مندی های مردم افغانستان پاسخ دهد، ولی با آن هم صلیب سرخ آماده هرنوع همکاری با شهروندان افغانستان است.

رییس کمیته جهانی صلیب سرخ همچنان تاکید می کند که با توجه به چالش های مردم افغانستان توجه جامعه جهانی کمتر بوده است. رییس این نهاد جهانی می گوید که این کمیته سالانه با بیش ۲۵ هزار زندانی در افغانستان ملاقات می کند.

این در حالیست که پیش از این رییس جمهوری غنی در دیدار با رییس کمیته جهانی صلیب سرخ خواهان همکاری این سازمان در راستای انتقال زخمیان از میدان های نبرد شده است.