به‌دنبال کمک‌های جهان در بخش‌های مختلف کشور، مشارکت جهانی برای آموزش بیش از ۱۰۰ میلیون دالر کمک را در راستای حمایت از آموزش کودکان افغانستان اختصاص داده‌است. ‌رئیس این شبکه در بیانیه‌ای گفته که این کمک مالی برای به دختران و پسران افغانستان کمک خواهد کرد تا در آموزش جامعه‌محور شرکت کنند و مهارت‌های اساسی […]

به‌دنبال کمک‌های جهان در بخش‌های مختلف کشور، مشارکت جهانی برای آموزش بیش از ۱۰۰ میلیون دالر کمک را در راستای حمایت از آموزش کودکان افغانستان اختصاص داده‌است.

‌رئیس این شبکه در بیانیه‌ای گفته که این کمک مالی برای به دختران و پسران افغانستان کمک خواهد کرد تا در آموزش جامعه‌محور شرکت کنند و مهارت‌های اساسی را بهتر بیاموزند.

نهاد مشارکت جهانی برای آموزش، ۱۱۰ میلیون دالر کمک را برای حمایت از آموزش کودکان در افغانستان اعلام کرده‌است.

در بیانیه‌ای این نهاد آمده که این مقدار کمک طی دو سال آینده به دختران و پسران افغانستان کمک خواهد کرد تا در آموزش جامعه‌محور شرکت کنند و مهارت‌های اساسی را بهتر بیاموزند.

مشارکت جهانی برای آموزش گفته‌است که انتظار می‌رود بیش از ۷.۶ میلیون کودک در سراسر کشور از کمک این سازمان مستفید شوند: ″ما بسیار خوش‌حالیم که می‌توانیم به حمایت خود از آموزش در افغانستان ادامه دهیم. کمک مالی ۱۱۰میلیون دالری که تصویب شده، قرار است از طریق صندوق حمایت از کودکان ملل متحد و سازمان نجات کودکان که تجربه زیادی در کار در محیط‌های پیچیده دارند، به کودکان افغانستان رسانیده می‌شود تا آنان به آموزش‌های مورد نیاز برای تبدیل شدن به اعضای مولد جامعه و ایجاد یک جامعه بهتر، دست‌رسی داشته باشند.″

در همین حال، برخی از فعالان حقوق کودکان می‌گویند که بایستی حکومت سرپرست برنامه‌های مدون داخلی را برای بهبود وضعیت زندگی و ایجاد سهولت‌ها برای کودکان کشور درنظر بگیرد و همواره منتظر کمک‌های گاه‌و‌بی‌گاه امدادگران نباشد.

گفتنی‌است که مشارکت جهانی برای آموزش یک تعهد مشترک برای پایان دادن به بحران یادگیری در جهان است.

این شبکه شرکا و منابع مالی را بسیج می‌کند تا برای افراد حدود ۹۰ کشور کم درآمد، زمینه فراگیری آموزش را فراهم کند. این در حالی‌است که بر بنیاد گزارش‌های نشر‌شده، کودکان افغانستان در میان کودکان جهان، بیشترین محرومیت‌ها را تجربه می‌کنند و اندک‌ترین زمینه آموزش و یادگیری برای‌شان فراهم است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv