در ادامه کمک‌های بین‌المللی به افغانستان، وزارت همکاری‌های اقتصادی و توسعه آلمان پانزده میلیون یورو به افغانستان کمک کرده‌است. مقام‌های این وزارت گفته‌اند که کشورشان به حمایت از افغانستان ادامه می‌دهد. همچنین دولت روسیه یک میلیون دالر به افغانستان کمک کرده‌است. وزارت همکاری‌های اقتصادی و توسعه آلمان ۱۵ میلیون یورو، معادل ۱۶.۴ میلیون دالر به […]

در ادامه کمک‌های بین‌المللی به افغانستان، وزارت همکاری‌های اقتصادی و توسعه آلمان پانزده میلیون یورو به افغانستان کمک کرده‌است. مقام‌های این وزارت گفته‌اند که کشورشان به حمایت از افغانستان ادامه می‌دهد. همچنین دولت روسیه یک میلیون دالر به افغانستان کمک کرده‌است.

وزارت همکاری‌های اقتصادی و توسعه آلمان ۱۵ میلیون یورو، معادل ۱۶.۴ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده‌است. این کمک از طریق سازمان جهانی خوراک صورت گرفته‌است. در خبرنامه‌ای سازمان جهانی خوراک آمده که میزان کل کمک‌های آلمان از سال ۲۰۲۳ به ۷۸ میلیون یورو می‌رسد. به‌گفته این اداره ملل متحد، کمک تازه آلمان در زمینه تاب‌آوری جوامع آسیب‌پذیر و برنامه تغذیه دانش‌آموزان مکتب‌های افغانستان مصرف خواهد شد. رئیس بخش مدیریت بحران وزارت همکاری‌های اقتصادی و توسعه آلمان گفته که کشورش در کنار مردم افغانستان می‌ایستد: «آلمان در کنار مردم افغانستان می‌ایستد و ما به تعامل خود برای کمک به جوامع برای ایستادن روی پای خود ادامه می‌دهیم. سرمایه‌گذاری در جوامع ناامن غذایی و کودکان مدرسه‌ای، سرمایه‌گذاری برای آینده‌ای مرفه است».

در عین زمان، مدیر سازمان جهانی خوراک در افغانستان ضمن استقبال از کمک نقدی آلمان به افغانستان، گفته‌است که تاثیر تغییرات اقلیمی در این کشور گسترده‌است. به‌گفته‌ی او، خشک‌سالی، سیل و سایر بلایای طبیعی به جوامع آسیب می‌رساند: «تأثیر گسترده بحران آب‌وهوا در افغانستان، جوامع را تحت تأثیر خشک‌سالی، سیل و سایر بلایا قرار می‌دهد و تقویت سیستم‌های غذایی، مهم‌تر از همیشه است. آن‌ها را با بازارها وصل کنید و با زنان برای کشت سبزی، شروع تولید لبنیات یا پرورش دام کار کنید و به آن‌ها در کسب درآمد کمک کنید. این به زنان کمک می‌کند تا خانواده‌هایشان را تغذیه کنند و تأثیری قدرتمند در جوامع دارد».

سازمان جهانی خوراک همچنین از کمک یک میلیون دالری دولت روسیه برای افغانستان خبر داده‌است. این نهاد با نشر اعلامیه‌‌ای گفته که این کمک از طریق وزارت حالت اضطرار و رسیدگی به حوادث طبیعی روسیه صورت گرفته که مجموع کمک‌های روسیه به افغانستان در ۳ سال پسین، به ۴ میلیون دالر رسیده‌است: «با توجه به نیاز شدید بخش بزرگی از مردم افغانستان، کمک‌های انسان‌دوستانه برای حفظ جان انسان‌ها ضروری است و بحران بی‌سابقه بشردوستانه در افغانستان نیاز به واکنش بی‌درنگ دارد. جامعه‌ی بین‌المللی، از جمله کمک‌کنند‌گان اصلی بایست ضرورت بازسازی افغانستان پس از جنگ را به رسمیت بشناسد».

در همین حال، برخی از کارشناسان حوزه اقتصاد می‌گویند که کمک‌های انسان‌دوستانه به تنهایی نمی‌تواند میزان فقر را در کشور کاهش دهد و بایست زمینه کار فراهم شود و زیرساخت‌های افغانستان رشد داده شود.

این در حالی‌است که بربنیاد گزارش نهادهای امدادگر بین‌المللی، در حال حاضر یک‌سوم جمعیت افغانستان در معرض گرسنگی قرار دارند و به‌دلیل فرصت‌های محدود کسب درآمد، بسیاری از خانواده‌ها در تأمین نیازهای فرزندان خود با مشکل مواجه هستند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv