کمیته گزینه کمیشنران کمیسیون‏های انتخاباتی پس از یک‏ماه، از میان ۷۲۰ نامزد، ۲۰ تن را به عنوان کمیشنران کمیسیون انتخابات و ۱۵ تن دیگر را به صفت کمیشنران کمیسیون شکایات انتخاباتی گزینش کرده است و به ریاست جمهوری فرستاده است. اعضای کمیته گزینش می گویند که فشارهای سیاسی وجود نداشت و در جریان گزینش افراد […]

کمیته گزینه کمیشنران کمیسیون‏های انتخاباتی پس از یک‏ماه، از میان ۷۲۰ نامزد، ۲۰ تن را به عنوان کمیشنران کمیسیون انتخابات و ۱۵ تن دیگر را به صفت کمیشنران کمیسیون شکایات انتخاباتی گزینش کرده است و به ریاست جمهوری فرستاده است. اعضای کمیته گزینش می گویند که فشارهای سیاسی وجود نداشت و در جریان گزینش افراد هیچ سفارشی دریافت نکردند.

یک‏ماه قبل کمیته گزینش کمیشنران کمیسیون‎های انتخاباتی به کارشان آغاز کرد. سرانجام اعضای این کمیته از میان ۷۲۰ نامزد، ۲۰ تن را به کمیسیون انتخابات و ۱۵ تن دیگر را به کمیسیون شکایت انتخاباتی به عنوان کمیشنر گزینش کرده است و به ریاست جمهوری فرستاده است. لطف الله رشیدی رییس کمیته گزینش می‏گوید که در کار گزینش کمیشنران کمیسیون‎های انتخاباتی فشار‎های سیاسی وجود نداشت و هیچ سفارشی دریافت نکرده‎اند.

اعضای کمیته گزنیش روز گذشته در ارگ ریاست جمهوری با رییس جمهوری دیدار کردند. آنان می گویند که در این دیدار رییس جمهور وعده سپرده است که در آینده نزدیک کمیشنران کمیسیون‎های انتخاباتی را تعیین خواهد کرد.

اعضای کمیته گزینش، مسأله ترکیب قومی، جنسیتی و سهم گیری همه ولایت‏ها را از چالش‎های جدی فرا راه کار این کمیته عنوان می کنند.