انتظار می رفت که تقویم انتخابات ریاست جمهوری در جریان هفته روان اعلام شود، اما مسوولان کمیسیون انتخابات می گویند که آنان برای آماده سازی بهتر این تقویم با جناح های مختلف مصروف رایزنی و مشوره استند. قرار بود که کمیسیون مستقل انتخابات در جریان این هفته تقویم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کند؛ […]

انتظار می رفت که تقویم انتخابات ریاست جمهوری در جریان هفته روان اعلام شود، اما مسوولان کمیسیون انتخابات می گویند که آنان برای آماده سازی بهتر این تقویم با جناح های مختلف مصروف رایزنی و مشوره استند.

قرار بود که کمیسیون مستقل انتخابات در جریان این هفته تقویم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کند؛ اما به گفته مسوولان، برای نهایی ‌سازی یک تقویم جامع با جوانب مختلف مصروف رایزنی استند.

ذبیح ‌الله سادات، معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که روی چگونگی تأمین امنیت انتخابات آینده، بودجه و آماده‌ سازی ظرفیت‌ ها برای برگزاری آن، با حکومت، احزاب سیاسی، نهادهای ناظر انتخابات و جامعه مدنی، بحث‌ها جریان دارد. پیش از این کمیسیون انتخابات اعلام کرده است که سال آینده خورشیدی چهار رشته انتخابات را همزمان برگزار خواهد کرد. به گفته وی، کمیسیون مستقل انتخابات برگزاری چند انتخابات را در پیشرو دارد و به همین دلیل، اعلام تقویم آن ها به دقت بیشتر نیاز دارد.

عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون مستقل انتخابات به تاریخ نزدهم ماه روان خورشیدی گفته بود که تقویم انتخابات ریاست جمهوری در دو تا سه روز آینده اعلام خواهد شد.

کمیسیون انتخابات، تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی را سی ‌و یکم ماه حمل سال آینده تعیین کرده است. اما اضافه بر این انتخابات مجلس نمایندگان در ولایت غزنی و انتخابات شورا های ولسوالی در کل کشور برگزار نشده است. به این ترتیب سال آینده چهار رشته انتخابات برگزار خواهد شد.

قرار بود که انتخابات شوراهای ولسوالی ‌ها همزمان با انتخابات مجلس نمایندگان برگزار شود؛ اما انتخابات شوراهای ولسوالی‌ ها به دلیل تکمیل‌ نشدن شرایط توسط نامزدان به تعویق افتاد.