کمیسبون انتخابات می‎گوید که برای اعلام تقویم انتخابات مجلس نمایندگان و شورای ولسوالی ها زمان بیشتر نیاز است. کمیسیون انتخابات گفته بود تا کمتر از یک ماه دیگر تقویم انتخابات را اعلام می‎کند اما حال اعضای این کمیسیون می‎گویند که برای اعلام تقویم انتخابات مجلس نمایندگان و شورای ولسوالی ها زمان بیشتر نیاز است. رفیع […]

کمیسبون انتخابات می‎گوید که برای اعلام تقویم انتخابات مجلس نمایندگان و شورای ولسوالی ها زمان بیشتر نیاز است.

کمیسیون انتخابات گفته بود تا کمتر از یک ماه دیگر تقویم انتخابات را اعلام می‎کند اما حال اعضای این کمیسیون می‎گویند که برای اعلام تقویم انتخابات مجلس نمایندگان و شورای ولسوالی ها زمان بیشتر نیاز است. رفیع الله بیدار عضو کمیسیون انتخابات می‎گوید که برای اعلام زمان برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شواری ولسوالی ها نیاز است تا کارهای زیادی انجام شود و کمیسیون انتخابات به یک بارگی نمی‎تواند همه مسایل را انجام دهد. به گفته وی، اعلام زمان برگزاری انتخابات نیاز به حل مسایل مهم دارد. از سوی دیگر موجودیت بیش از بیست میلیون کارت رای دهی زمینه را برای تقلب انتخاباتی بیشتر از گذشته مساعد کرده است. ریاست اجرایی گفته است به کار گیری کارت های رای دهی سال‎های گذشته، انتخابات پارلمانی را با چالش روبرو می‎کند.

در همین حال نهاد های ناظر انتخاباتی از مداخله سیاسیون در گماشتن افراد در کمیسیون های انتخاباتی ابراز نگرانی می‎کنند. این نهادها از حکومت می‎خواهند که در کار کمیسیون های انتخاباتی مداخله نکند و جلو افراد مداخله گر را بگیرد.

بیشتر از یک ماه می‎شود که رییس جمهور کمیشنران جدید کمیسیون های انتخاباتی را معرفی کرده است. اعضای جدید کمیسیون های انتخاباتی موظف شده اند که در ظرف سه ماه برنامه و پلان های کاری خود را به ریاست جمهوری شریک کنند اما انتقاد های وجود دارد که تاحال اعضا جدید کمیسیون های انتخاباتی برای آوردن اصلاحات انتخاباتی به کندی پیش رفته اند.