کمیسیون انتخابات نشست مشورتی را با احزاب سیاسی و نهادهای مدنی، پیرامون تهیه تقویم انتخابات ریاست جمهوری در کابل برگزار کرد. رییس کمیسیون انتخابات می گوید که، به زودی تقویم انتخابات ریاست جمهوری کشور را اعلام خواهد کرد. کمیسیون انتخابات می‌گوید که به زودی تقویم انتخابات ریاست جمهوری کشور را اعلام خواهد کرد. نشست مشورتی […]

کمیسیون انتخابات نشست مشورتی را با احزاب سیاسی و نهادهای مدنی، پیرامون تهیه تقویم انتخابات ریاست جمهوری در کابل برگزار کرد. رییس کمیسیون انتخابات می گوید که، به زودی تقویم انتخابات ریاست جمهوری کشور را اعلام خواهد کرد.

کمیسیون انتخابات می‌گوید که به زودی تقویم انتخابات ریاست جمهوری کشور را اعلام خواهد کرد. نشست مشورتی کمیسیون انتخابات با احزاب سیاسی و نهادهای مدنی، پیرامون تهیه تقویم انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه در کابل برگزار شد. ویسمه بادغیسی، معاون عملیاتی کمیسیون انتخابات در این نشست گفت که کمیسیون در نظر دارد تا انتخابات ریاست جمهوری را به تاریخ سی و یکم ماه حمل سال آینده برگزار کند. وی افزود که، کمیسیون انتخابات روی این مساله که انتخابات شورای ولایتی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود کار می‌کند. به گفته وی، اگر انتخابات ریاست جمهوری و شورای ولایتی همزمان برگزار شود، هزینه‌ ها پایین آمده و احتمال اشتراک گسترده مردم نیز وجود دارد اما این کار نیازمند مدیریت قوی‌تر است.

درهمین حال، گل آجان عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون انتخابات از احزاب سیاسی و نهادهای مدنی می خواهد که دیدگاه خود را درباره این که انتخابات ریاست جمهوری و شورای ولایتی همزمان برگزار شود یا خیر، با کمیسیون شریک کنند.

پیش از این سران حکومت، احزاب و شخصیت ‌های سیاسی و دفتر نمایندگی سازمان ملل “یوناما” از کمیسیون انتخابات خواسته ‌‌اند که جدول زمانی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را تهیه و اعلام کند.